سند موقوفات را از تعرض مصون می دارد

سند دار کردن موقوفات مسئله بسیار مهمی است که موقوفات را از خطر تعرض مصون داشته و به تثبیت و اماکن مذهبی کمک می کند و در همین راستا در سال 95 برای 211 موقوفه در سطح شهرستان ساری سند مالکیت اخذ شده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۳۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: با همکاری کارشناسان اوقاف و امور خیریه و اداره ثبت اسناد ساری 33 سند مالکیت موقوفات و اماکن مذهبی در سال جاری اخذ شده است.


وی مساحت این موقوفات سنددار شده را 35 هزار و 500 مترمربع ذکر کرد و افزود: موقوفه اسماعیل کولائیان در شهر ساری با کاربری‌های متعدد و با مساحت 10 هزار و 647 متر مربع جزء موقوفه شاخصی است که برای آن در سال جاری سند صادر شده است.


حیدری‌جناسمی ضمن تقدیر از همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری در امر سنددار شدن موقوفات، گفت: اخذ سند به‌معنای مصون ماندن موقوفات از هر گونه تعرض است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با اشاره به روند اخذ سند مالکیت برای موقوفات تصریح کرد: پس از ارائه درخواست سند مالکیت چندین مرحله از تحدود و حدود و انتشار آگهی تا اخذ سند طی می‌شود که این مراحل با دقت و همکاری کارشناسان اداره ثبت انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه اسناد مالکیت دفترچه‌ای قدیمی نیز مطابق قانون جدید و طی مراحلی تک برگی می‌شود،تصریح کرد: سند دار کردن موقوفات مسئله بسیار مهمی است که موقوفات را از خطر تعرض مصون داشته و به تثبیت و اماکن مذهبی کمک می کند و در همین راستا در سال 95 برای 211 موقوفه در سطح شهرستان ساری سند مالکیت اخذ شده است.


حیدری‌جناسمی ادامه داد: در سال جاری با توجه به برنامه ابلاغی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران مقرر شده است برای 4 هزار و 500 رقبه وقفی این شهرستان سند مالکیت اخذ شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها