مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران:

وحدت و مقاومت رمز پیروزی مردم در آزادسازی خرمشهر بود

با وحدت و مقاومت مردم و نیروهای مسلح و رزمندگان طی چهار مرحله در عملیات بیت‌المقدس در روز سوم خرداد ماه سال 61 آزاد شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۱۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله ملکی  در گفت‌وگویی اظهار کرد: خرمشهر در طول تاریخ قبل از انقلاب اسلامی سه بار به اشغال دشمنان درآمد و در هر دوره دولت امتیازاتی به این کشورها دادند تا از این شهر خارج شوند.

وی با بیان اینکه 19 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و زمانی که خرمشهر از حمله‌ها و درگیری‌های گروهک‌های مختلف خسته بود دولت بعثی عراق با 48 یگان قصد داشت حاکمیت مطلق منطقه را به دست گیرد، اضافه کرد: با مقاومت مردم خرمشهر استراتژی جنگ در هفته نخست تغییر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: مردم خرمشهر و رزمندگان کوچه به کوچه، خیابان به خیابان و میدان به میدان جنگیدند و به ما درست مقاومت در برابر کشور بعثی عراق را که بیش از 42 کشور از آن حمایت می‌کردند را آموزش دادند.

این مسؤول با اشاره به اینکه خرمشهر 575 روز به اشغال دشمن بعثی عراق درآمد، افزود: با وحدت و مقاومت مردم و نیروهای مسلح و رزمندگان طی چهار مرحله در عملیات بیت‌المقدس در روز سوم خرداد ماه سال 61 آزاد شد.

ملکی تصریح کرد: درست است در عملیات بزرگ بیت‌المقدس 6 هزار شهید و 24 هزار مجروح تقدیم کردیم اما از دشمن 16 هزار کشته و مجروح و 19 هزار اسیر گرفتیم.

وی به نقش خوب رزمندگان مازندران در این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای رزمنده مازندران در تیپ بیت‌المقدس، 37 نور و 25 کربلا بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با گرامی‌داشت سی و پنجمین سالگرد فتح بزرگ و حماسه آزادی خرمشهر، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی به مناسبت این حماسه بزرگ از دوم تا پنجم خرداد با شعار « من انقلابی‌ام» پیش‌بینی شده است.

این مسؤول بیان کرد: طی برگزاری جلسه‌ای با حضور 76 دستگاه اجرایی کمیته‌های 10 گانه فرهنگی، اطلاع‌رسانی، نیروهای مسلح، بانوان، مردمی، ورزش و جوانان، نظارت و بازرسی، ایثارگران، درمان و سلامت و روستایی تشکیل و تصمیمات خوبی گرفته شد.

ملکی با اعلام اینکه ستاد شهرستانی در 22 شهرستان تشکیل شد، اضافه کرد: برگزاری صبحگاه مشترک در لشکر 25 کربلا، تجلیل از شهدای عملیات بیت‌المقدس، سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه، انجام تبلیغات محیطی، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه‌های سیار سلامت برای ویزیت رایگان و افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از عمده برنامه‌های حماسه سوم خرداد محسوب می‌شود.

وی درباره بازگشت پیکر 130 شهید تازه تفحص شده به کشور، تصریح کرد: پیکر این شهیدان چهارم خرداد ماه امسال از منطقه عملیاتی والفجر هشت وارد کشور می‌شوند که بعد از انجام مراحل لازم به ما ابلاغ می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها