خبرهای داغ:
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی:

مسیر توسعه کشور اقتصاد دانش بنیان/توسعه اقتصاد دانش بنیان تحقق اقتصادمقاومتی

مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، در جلسه کارگروه جذب، تعمیم و توسعه تکنولوژی در سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان زیر بنای توسعه همه جانبه است، گفت: راه توسعه کشور از مسیر اقتصاد دانش بینان می گذرد از این رو باید همه دست به دست هم دهیم تا این مهم در کشور نهادینه شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۴۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی، علی جهانگیریاظهار کرد: این حضور مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده است و همه باید برای توسعه کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که از تاکیدات ویژه رهبر انقلاب است محقق نمی شود مگر اینکه فعالیت های دانش بنیان در سطح کشور توسعه یابد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی پیش از ابلاغ سیاست های مربوط به اقتصاد دانش بینان به استقبال برنامه های آن رفته بود اضافه کرد: چند ماه پیش از ابلاغ سیاست های مورد نظر، کار را آغاز کردیم چرا که معتقدیم اگر بخواهیم به اقتصاد قوی برسیم باید در حوزه اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری های زیربنایی صورت گیرد.

وی ضمن انتقاد از تعداد کم شرکت های دانش بنیان در استان گفت: در حال حاضر تنها 89 شرکت دانش بنیان در استان ما فعال است در صورتی که این رقم در استان اصفهان به 304 شرکت می رسد، در این رابطه همه ما مسئول هستیم و باید تلاش کنیم تا تعداد این شرکت ها افزایش داشته باشد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: برخی بروکراسی های اداری را علت تعداد کم شرکت های دانش بنیان معرفی می کنند در صورتی که این بروکراسی ها در سطح ملی یکسان است و باید همه مسئولیت خود را در این رابطه بپذیریم.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی خاطرنشان کرد: بارها تاکید کرده ایم که همه دستگاه ها باید برنامه مدون در خصوص اقتصاد دانش بنیان داشته باشند و ما در این رابطه نیازمند ارائه گزارش های دقیق و جزئی هستیم و در خواست داریم در این رابطه هر عملکردی به صورت مستند ارائه شود.

وی از تدوین شیوه نامه ای در این رابطه خبر داد و گفت: کارهای تدوین شیوه نامه اقتصاد مقاومتی در استان به پایان رسیده است و پس از نهایی شدن به دستگاه های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

جهانگیری، ضرورت ورود جهادکشاوری به موضوعات دانش بنیان را نیز یادآور شد و بیان کرد: ما باید به سمت تولید محصولات صادرات محور حرکت کنیم و در این بین نیازمند بهره گیری از علوم و تخصص های جدید هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها