اعلام حمایت 6800 نفر از حقوقدانان ارزشی کشور در حمایت از رییس جمهور آینده

تحقق حقوق اساسی مردم می تواند باعث گشایش ها شود

6800 نفر از حقوقدانان ارزشی، اساتید، وکلا، سردفتران، مشاوران حقوقی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بیانیه‌ای بر توانمندی صلاحیت ریاست جمهوری که در استیفای حقوق مردم در شرایط حساس کنونی داشته باشند تأکید کردند.
کد خبر: ۸۸۶۱۲۶۷
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، 6800نفر از حقوقدانان ارزشی، اساتید، وکلا، سردفتران، مشاوران حقوقی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بیانیه‌ای بر توانمندی صلاحیت ریاست جمهوری که  در استیفای حقوق مردم در شرایط حساس کنونی داشته باشند تأکید کردند. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

إِنَّ اللَّهَ یأمُرُکم أَن تُؤَدُّوا الأَماناتِ إِلی أَهلِها

دهه چهارم انقلاب اسلامی تجلی ظهور اراده ایران اسلامی در مقابل ظلم، فساد و بی‌عدالتی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مبتنی بر عدالت است. قانون اساسی، این میثاق ملی، در اصول مختلف به شاخصه‌های مهمی چون عدالت محوری، ارتقاء جایگاه­ نهادهای اجتماعی، حمایت از اشتغال پایدار، مقابله مستمر با فساد، رفع تبعیضات ناروا، سیاست خارجی انقلابی در راستای تحقق آرمان جهانی مستضعفین اشاره نموده است. از سویی قانون اساسی حاکمیت اسلامی را موظف کرده تا شرایط لازم برای تحقق جامعه مطلوب دینی مبتنی بر رفاه و آسایش عمومی را فراهم نماید.

در شرایط کنونی که آرمان‌های اصیل نظام اسلامی و قانون اساسی به مثابه شعار شده و برخی اندیشه­ های مطرود قدرت یافته و پایه‌های نظام را نشانه رفته ­اند، تنها تحقق حقوق اساسی مردم فارغ از جناح بازی­های سیاسی می­تواند گشایشی در وضع نامناسب موجود فراهم کند.

در حال حاضر مدیریت کلان دولت به سمت حمایت از سرمایه­ داری ­ای پیش می­رود که برخلاف توصیه‌های مؤکد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) برای توجه به کوخ‌نشینان، خوی کاخ‌نشینی را ترویج و اشاعه می­کند.

لذا اندیشه‌ای خواهد توانست در راه نجات اقتصاد نابسامان فعلی و ایفاء حقوق بر زمین‌مانده مردم قدم بردارد که خودش طعم فقر را چشیده و فارغ از وامداری به جریانات سیاسی با استفاده از تمام ظرفیت های کشور بتواند بدون هیچ چشم‌داشتی با رانت‌خواران و سرمایه‌ پرستان مبارزه کند.

از این رو ما حقوقدانان ارزشی ایران اسلامی با توجه به توانایی‌ها، رویکردها و سوابق روشن مدیریتی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی در سطوح عالی کشور و با عنایت به ویژگی‌های ممتاز وی چون عدالت‌طلبی، مدیریت قاطع و جهادی، مبارزه­گری واقعی با فساد، آشنایی عمیق با بسیاری از پیچیدگی­های حوزه­های اجرایی کشور، امانت‌داری، پاک دستی و ساده زیستی، توانایی ایجاد تعامل و هماهنگی میان قوای کشور، قدرت ایجاد تحول پایدار، ظرفیت نقدپذیری و نشاط کاری و دیگر خصیصه های برجسته در اداره امور کشور، وی را شخصیتی انقلابی، کارآمد و نواندیش می­دانیم که بهترین گزینه برای نجات سیاست و اقتصاد کشور در روزهای حساس کنونی است.

مردم‌باوری، شایسته‌سالاری اصلاح‌طلبانه‌ی این شخصیت ارزنده می­تواند ایران اسلامی را از این شرایط دشوار اقتصادی و رکود بی­ سابقه عبور داده تا به فضل الهی گشایشی مؤثر و قابل توجه در زندگی طبقه متوسط و محروم ایجاد گردد.

ما جمعی از حقوقدانان ارزشی، وکلا، اساتید، سردفتران، مشاوران حقوقی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حضور پرشور در انتخاب هشتمین رئیس‌جمهور ایران بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی را در منزوی‌سازی داخلی ایران اسلامی نقش بر آب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان خواهیم داد و با انتخاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام اسلامی خواهیم افزود.

ارسال نظرات