خبرهای داغ:
یکی از هادیان سیاسی سپاه میانه:

باید تولیدات فرهنگی متناسب با انقلابی گری باشد

یکی از هادیان سیاسی سپاه میانه در همایش گفتمان انقلابی گری حوزه شهید کلاهدوز گفت: استفاده از تولیدات فرهنگی متناسب با انقلابی‌گری باید در یک منظومه به هم پیوسته مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۶۰۸۶۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نعمت شکری افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی بدون پشتیبانی دیپلماسی سیاسی و بدون استفاده از دیپلماسی عمومی چندان اثرگذار نخواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: هنگامی که امام خمینی(ره) نظریه صدور انقلاب را مطرح کرد، شاید کمتر کسی می‌توانست باور کند که انقلاب اسلامی ایران که درگیر مشکلات فراوانی از جمله جنگ تحمیلی است بتواند چنین آرمانی را محقق سازد.

شکری ادامه داد: امروزه پس از گذشت حدود چهار دهه از طرح آن نظریه، کمتر کسی است که بتواند بیداری اسلامی و موج اسلام‌خواهی و روحیه انقلابی‌گری و مبارزه با استعمارگران و ستمگران و استکبار جهانی ایجاد شده در جهان را بدون اثرپذیری از انقلاب اسلامی ایران تصور کند.

وی اضافه کرد: نه‌تنها دوستان بلکه دشمنان نیز بر این باورند که این موج، همان صدور انقلاب اسلامی ایران است که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران آن را مطرح کرد و متهم کردن ایران به دخالت در هر نوع حرکت اسلام‌خواهانه در دنیا نیز حاکی از پذیرش این مساله است.

شکری تصریح کرد: صدور انقلاب و بیدار شدن ملت‌ها، نخستین مرحله از این طرح بزرگ بود، طرح بزرگی که از احیای تمدن بزرگ اسلامی است.

این هادی سیاسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشورهای استعمارگر، بهترین راه مقابله با اسلام‌خواهی و انقلابی‌گری مردم مسلمان را در ارائه اسلامی به شدت متعصبانه و جاهلانه دیدند تا با بیان شعارهای تند، مسیر اسلام‌خواهی و تشکیل تمدن اسلامی را به درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی تبدیل کنند و به جای رویارویی مستقیم، مسلمانان را به جنگ با یکدیگر بیندازند و با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی از تلفات انسانی و هزینه‌های احتمالی خود بکاهند و هزینه‌های آن را نیز بر خود مسلمانان تحمیل کنند که سوریه و یمن مصداق بارز این گرفتار آمدن در دام توطئه است.

شکری به انجام فعالیت‌های فرهنگی بدون پشتیبانی دیپلماسی سیاسی و بدون ایجاد هماهنگی بین فعالیت‌های تبلیغی نهادهای متعدد اشاره و اظهار کرد: این فعالیت ها بدون استفاده از دیپلماسی عمومی چندان اثرگذار نخواهد بود و لازم است دستگاه‌ها نیز به فراخور وظایف و ماموریت‌های خود، طرح‌های خود را ارائه دهند تا در یک جمع‌بندی به استراتژی‌ نهایی بتوان دست یافت.

وی ادامه داد: البته پیش از هر چیز ابتدا باید اهداف را روشن ساخت تا معلوم شود مجموعه فعالیت‌های متعدد و مختلف در حوزه انقلابی‌گری به دنبال تحقق چه باید باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها