مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

سال گذشته نزدیک به 85 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد

با مشارکت و ایجاد فضای سبقت در خیرات در سال گذشته نزدیک به 85 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد.
کد خبر: ۸۸۵۹۱۲۳
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان دراین دیدار با مدیر کل تعاون روستایی استان زنجان، تعداد خانواده های تحت پوشش این نهاد در استان را 22هزار و 500 خانواده اعلام کرد و گفت : مهمترین رویکرد این نهاد توانمندسازی جامعه هدف با استفاده از ظرفیت مردمی و با محوریت ایجاد اشتغال است .

هدایت صفری با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد دوهزار و 248 طرح اشتغال برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد شد، افزود: برنامه ریزی شده است حداقل چهارهزار فرصت شغلی جدید برای جامعه هدف کمیته امداد در سالجاری ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: رویکرد اشتغالزایی کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش این نهاد درسالجاری ایجاد طرحهای اشتغال نو و بدیع از جمله جمع آوری و کشت گیاهان دارویی ، ایجاد پنل های خورشیدی ، کشت گل سرخ و مجتمع های اقتصادی و خدماتی به ویژه در روستاها است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه در حوزه زکات برای خدمت رسانی موثر به جامعه هدف بعنوان یکی از راهبردهای اصلی این نهاد اشاره کرد و گفت : با مشارکت و ایجاد فضای سبقت در خیرات در سال گذشته نزدیک به 85 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شد.

صفری از پیش بینی جمع آوری 94 میلیارد ریال زکات در استان در سالجاری خبر داد و افزود : همکاری دستگاههای عضو شورای زکات و همراهی ائمه جمعه و روحانیت در تحقق این مبلغ بسیار راهگشا است .

وی با بیان اینکه با همراهی دستگاههای مختلف برای ارائه خدمات به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان جامعه روح انفاق و نیکوکاری در جامعه حاکم می شود ، اظهار کرد : با این نگاه زمینه اصلاح و بهبود روشهای خدمت رسانی به نیازمندان فراهم خواهد شد .

صفری مشارکت خیران و دستگاههای مختلف در برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد را موجب پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از فقر عنوان کرد و ادامه داد: این موضوع موجب می شود زمینه شکوفایی استعدادها و تواناییهای خانواده های تحت پوشش این نهاد فراهم شده و فقر بین نسلی کم شود.

گفتنی است در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین کمیته امداد و تعاون روستایی استان زنجان به منظور هم افزایی امکانات ، توانمندی ها و ظرفیت های موجود طرفین در حوزه کمک به نیازمندان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و با هدف ترویج سنت های حسنه انفاق ، احسان و نیکوکاری به ویژه جمع آوری زکات درروستاها و شناسایی مناطق روستایی مستعد ایجاد اشتغال برای برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد به مدت سه سال منعقد شد .

ارسال نظرات