شناسایی ۳۸۹ خوشه صنعتی در کشور

تاکنون ۳۸۹ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۲۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۶
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی از نظر مالی و فروش محصولات کمک زیادی می‌کند، از تشکیل خوشه صنعتی صنایع دستی در کهگیلویه وبویراحمد نیز حمایت می‌شود.
علی یزدانی افزود: پارسال مشکلات حدود ۴۰۰ شهرک صنعتی و بنگاه‌های زود بازده و کارگاه‌های تولیدی به صورت میدانی بررسی شد که بیشترین مشکلات آن‌ها مربوط به مکان یابی، عدم مدیریت منابع مالی و قیمت تمام شده محصول بود.
وی گفت: برای حمایت از سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی، ۸۰ درصد مشوق سرمایه گذاری (۵ درصد پیش پرداخت به صورت اقساط طی ۴ سال)، ۱۰۰ درصد هزینه‌های آموزش و ۵۰ درصد هزینه‌های پژوهش و پرداخت هزینه‌های برگزاری نمایشگاه‌ها پرداخت می‌شود.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران افزود: امسال به ۱۶۰ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی به صورت رایگان، آموزش‌های لازم در زمینه‌های مدیریت کسب و کار، تولید و بازاریابی داده می‌شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم دراین جلسه گفت: برای بازگرداندن واحدهای راکد و شهرکهای صنعتی به چرخه تولید، کارهای خوبی انجام شده است و تلاش برای رفع مشکلات و کمک برای رونق بخشیدن به تولید در استان ادامه دارد.
ارسال نظرات