سهیلی زاده درگفت وگو با «بسیج»؛

سوژه های سینما و تلویزیون ما تکراری شده/ چرا مدیران ما به تولیدات کپی برداری شده از ماهواره مجوز می دهند؟

کارگردان مطرح سینما و تلویزیون گفت: واقعتی که وجو دارد این است که فضای ما یک مقدار تکراری شده است، بنده در یک مصاحبه دیگر هم عرض کرده بودم تمام سوژه های ما تکراری شده است.
کد خبر: ۸۸۵۸۰۲۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۲

حسین سهیلی زاده کارگردان مطرح سینما و تلویزیون ایران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره مفهوم عدالت، استقلال، آزادی و آنچه از ارزش های انقلاب اسلامی که مردم برای آن انقلاب کردند و آنچه که در سینمای ما تولید می شود،گفت: واقعتی که وجو دارد این است که فضای ما یک مقدار تکراری شده است، بنده در یک مصاحبه دیگر هم عرض کرده بودم تمام سوژه های ما تکراری شده است.

وی در ادامه افزود: ژانرهای جدیدی برای مخاطبان عزیز ما باید باز شود، که ما بتوانیم در آن ژانرها تجربه های جدید داشته باشیم و مخاطبان جدیدی را هم که با سلیقه های مختلف وجود دارند را جذب کنیم، ما باید در ژانر وحشت، سبک فانتزی، سورئال، جنایی و... تولیداتی را در سینما و تلویزون داشته باشیم که متاسفانه به آن پرداخته نمی شود، بنابراین تمام موضوعات ما به سمت مسائل اجتماعی رفته که البته این موضوع بد نیست، خب ما مشکلات و معضلاتی را هم داریم که باید به آن ها پرداخته شود ولی نباید به گونه ای باشد که سوژه ها و ژانرهای دیگر به کلی فراموش شود.

سهیلی زاده اظهار داشت: وقتی ما سوژهای خودمان را هرچند در مورد های فاخر و ارزشی تکرار کنیم، مخاطب ممکن است از این موضوعات زده شود، لذا ما باید محتوای خوب را با استفاده از ژانرهای مختلفی که وجود دارد در اختیار مخاطبان قرار دهیم، تا از تکراری که دچارش شده ایم خارج شویم.

این کارگردان مطرح تلویزیون عنوان کرد: بعضا ما مشاهده می کنیم به دلیل این در برخی از هنرمندان خلاقیت و آن ایده پروری که باید وجود داشته باشد، وجود ندارد، برخی تولیدات چه سینما و تلویزیون ما کپی مشابه خارجی هستند، که حتی مورد تایید مسئولان قرار می گیرند و مجوز پخش به آن ها داده می شود، که باید سوال کرد چرا مسئولان به این تولیدات مجوز می دهند، وقتی همه تولیدات مسابقات تلویزیونی ما مشابه شبکه های ماهواره ای شده و حتی یک واو هم از آن جا نمی اندازیم، آن مدیری که می داند این کار کپی ماهواره است چرا این نوع تولیدات را تصویب می کند؟

وی گفت: این مشکلات، به نظر بنده مشکلاتی هستند که باید حل شوند، بنده در کارهایی که تاکنون تولید کرده ام سعی کردم از موضوعاتی استفاده کنم که در بطن جامعه خودمان وجود داشته باشد، البته نمی توانم بگویم خب است و یا بد ولی حداقل با افتخار می توانم بگویم که کپی برداری از شبکه های ماهواره ای نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فیلم ساز وظیفه دارد معضلات و مشکلات جامعه را بدون سیاهه نمایی به تصور بکشد، و این که مشکلات جامعه از این طریق به گوش مسئولان برسد و با برخی واقعیت های از این قبیل مواجه شوند قطعا مسئولا می توانند بسیاری از این مشلات را حل کند.


ارسال نظرات