رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ساری:

بسیج ملجاء مردم برای خدمت رسانی و مسائل اجتماعی است/ بسیجیان روشنگری کنند تا دوباره مملکت به دست کشور فروشان دوم خردادی، جریان اشرافی و سلطه نیافتد

سردار غیب پرور بر تحقق پایگاه بسیج به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم یاد کرد و گفت: بسیجی و پایگاه بسیج باید به پایگاه دادخواهان و مردم مظلوم و نیازمند برای خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل اجتماعی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۹۶
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار غیب پرور باورهای بسیج را برگرفته از منظومه نورانی ولی امر مسلمین جهان حضرت آیه الله الامام خامنه ای دانست و گفت: بسیج در واقع یک موضوع قابل تفهم است نه تفهیم، زیرا این شجره طیبه به گونه ای بنا شده است که باید همچون چشمه جوشان خود بجوشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تبیین دو واژه " تفهیم "به معنای ابلاغ کردن و نگاه بالا به پائین و واژه "تفهم" به معنای چشمه خود جوش، واگذاری و اداره بسیج به دست بسیجیان را برپایه موضوع تفهم این سازمان خواند و آنرا از برنامه های پیش رو در تحقق و اثر بخشی دانست.

سردار غلامحسین غیب پرور تقویت گردان های رزم را یکی از وظائف ذاتی بسیج و سپاه یادکرد و با اشاره به مجاهدت رزمندگان مازندرانی در دفاع از مظلومین و اهل بیت(ع) گفت: بی اغراق رزمندگان مازندران جزء استانهای رده اولی هستند که طی چند سال اخیر با لبیک به ندای «یاللمسلم» در دفاع از اسلام به کمک مردم مظلوم سوریه شتافتند.

مقام مسئول در سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان اینکه رزمندگان مازندران برای دفاع از حریم اسلام در سوریه ناب ترین نیروها بودند افزود: رزمندگان حاضر در سوریه با روحیه بسیجی به نبرد شتافتند و در این میان حتی پاسدارانی هم با روحیه بسیجی وارد شدند، لذا محال است پاسداری در سوریه با ابلاغ سازمانی به نبرد با دشمنان رفته باشد، زیرا روحیه بسیجی و انقلابی گری مهمترین انگیزه برای دفاع از مظلومین و حریم اسلام و آل الله بوده و خواهد بود.

وی بواسطه حضور در راس سپاه مازندران در ادوار گذشته، از آشنایی خود با نیروهای خالص و مومن مازندرانی یاد کرد و اظهار داشت: شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی با آنکه پاسدار بازنشسته بود با داشتن روحیه بسیجی به جبهه سوریه و خانطومان شتافت و در آنجا شربت شیرین و گوارای شهادت را نوشید و مطمئن باشید عاملی که او را به کمک مظلومین و حریم اسلام کشاند بر گرفته از روحیه بسیجی او بود.

سردار پاسدار غیب پرور تلاش سازمان بسیج در تحقق اعتلای بسیج را از دغدغه و خواست حضرت ولی امر مسلمین برشمرد و تاکید کرد: اعتلا بخشیدن بسیج بدون اتکا به نیروهای مجاهد، صادق، امین، مومن و هشیار بسیج امکان پذیر نخواهد بود، لذا اداره بسیج توسط مردم بسیجی می تواند اعتلا بخش این سازمان باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با عنوان اینکه وجود 38 هزار دانشجوی بسیجی در مازندران به آن معنی است که تمام دانشگاههای استان باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، عمق بخشی فرهنگی انقلاب اسلامی را مهمترین عامل در اثر گذاری جامعه و رفع دغدغه حضرت آقا دانست.

وی اقتضایی کردن بسیج را بهترین شکل برای اثر بخشی بسیج در همه موارد خواند و اضافه کرد: در راستای اعتلا بخشی بسیج، و رفع آسیب، حذف بعضی اقشار به لحاظ عدم نیاز در حوزه یا ناحیه ای، کمک شایانی در تقویت دیگر اقشار سازمان خواهد کرد.

بسیجی سابق سپاه مازندران آسیب شناسی دائم و مستمر در سازمان بسیج و سپاه را عامل مهم و بازدارنده از روزمره گی دانست و در باره جهاد اقتصادی تصریح کرد: در مبحث جهاد اقتصادی، سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران به خوبی اقدام کرد و از استانهایی است که با فعالیت درست و اقدام در عملیات، کارکرد قابل توجهی به نمایش گذاشت و در این زمینه اثر بخش بود.

سردار غیب پرور فراهم سازی برای ایجاد فن، ابتکار و مهارت جوانان در بسیج را از دغدغه مهم جامعه انقلاب اسلامی دانست و تحقق آنرا با برقراری تفهم و به دور از ابلاغ قابل حل خواند.

وی هم پوشانی، همکاری، یکرنگی و یکصدایی در فضای مجازی را نیاز جامعه انقلاب اسلامی برشمرد و بیان کرد: در حالیکه دشمنان اسلام در فضای مجازی ثانیه به ثانیه در حال پیشروی هستند، برای مقابله با آن می بایست با وحدت، ادغام و همدلی تمام نیروهای شبکه های ارزشی، در قالب یک فضا، به سمت دشمن یورش برده و برای دفاع از جوانان جامعه اسلامی و اذهان سالم و منتظرشان آنانرا هشیار و به سوی سلامت هدایت کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین رویکرد اصلی بسیج را خدمت رسانی خواند و عنوان داشت: رویکرد بسیج باید به سمت خدمت رسانی برود، لذا پرستیژ امروزی بسیج در واقع خدمت رسانی و پرداختن و مطالبه در مسائل اجتماعی است.

این مسئول درنظام و انقلاب اسلامی، با بیان اینکه نظام صالحین کاری ارزشمند، پر تلاش و مهم است خواستار رفع عیوب آن شد و افزود: نظام تربیتی صالحین باید به نظام معرفتی تغییر یابد، چون در بحث صالحین، تربیتی صورت نمی گیرد که اگر این بود حتما می بایست تربیت با فعالیت و اقدام توام می شد.

وی حلقه های صالحین را تنها عامل تکمیلی بسیج ندانست و افزود: حلقه صالحین در نظام تربیتی حاضر، یکی از قطعات پازل بسیج است و قابل قبول نیست که این تنها دلیل برای عنوان بسیجی فعال باشد، زیرا دل های مشتاق کسانی برای انقلاب، اسلام، نظام و ولایت می تپد، اما نمی خواهند، یا امکان حضور در موضوعی خاص با نام حلقه معرفتی و ... را ندارند، و حتی به کار گروهی قائل نیستند، در عین حال علاقه به خدمت در اعتلای بسیج هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با ابراز گلایه از روند نامطلوب بانکداری در کشور گفت: بانک داری اسلامی باید به سمت کمک به مستضعفین باشد لذا بانکی که برای پرداخت فقط 5 میلیون تومان وام به مردم، بسیجیان و مستضعفین سخت ترین راهها را قرار داده و به سرمایه داران و درصد های دریافتی غیر شرعی چشم دوخته، باید به فروش رسانده شود و از سیستم بسیج حذف گردد.

سردار غیب پرور ادامه داد: مراحل واگذاری بانک مهر در دست اقدام است و انشاء الله با فروش آن بانک، صندوق قرض الحسنه ای را در مساجد ایجاد خواهیم کرد تا از منابع آن، بسیجیان و مستضعفین بهره مند گردند.

وی بر تحقق پایگاه بسیج به عنوان ملجاء و پناهگاه مردم یاد کرد و گفت: بسیجی و پایگاه بسیج باید به پایگاه دادخواهان و مردم مظلوم و نیازمند برای خدمت رسانی و رسیدگی به مسائل اجتماعی تبدیل شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، جامعه را نیازمند امید و نشاط دانست و یادآور شد: اقشار مردم مظلوم جامعه ما تحت انواع فشار های داخلی و خارجی قرار گرفته اند، لذا بسیج باید اقدامی برای رهایی مردم از فشار انجام دهد و بسیجی به مردم وصل شده و آنان را امید و نشاط بخشد و با روشنگری و دلسوزی به آحاد جامعه، مردم را متوجه کند تا جریان سلطه پذیر، اشرافی، قدرت طلب، دیکتاتور و بی توجه به مردم و مستضعفین، همانند چهره های دوم خردادی دوباره مسند های مهم کشور را در دست نگیرند.

وی با انتقاد از سخنان تفرقه افکنانه و فتنه گرانه چهره های دوم خردادی وابسته به بیگانگان که در برنامه های تبلیغاتی خود در کرمانشاه و همدان و ... مردم را ازما می ترسانند، که قصد داریم در پیاده رو ها دیوار بکشیم گفت: این اهانتی واضح به درک و فهم مردم و کاندیدای رقیب است و دولت مردانی که چنین می گویند، باید پاسخ این ادعای دروغین و مضحک را بدهند.

سردار غیب پرور بسیج، سپاه و آحاد کسانی که روحیه بسیجی دارند را ملجاء شایسته و به حق مردم و مستضعفین و امین آحاد ملت در سرزمین جمهوری اسلامی دانست و بسیجیان و ولایتمداران دلسوز را همچون پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) سنگ صبور مردم یاد کرد.

وی گفت: بسیج در متن جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که ضمن عمق بخشی فرهنگ اسلامی، فرایند کلی کشور و نظام را مشخص کند و از حاشیه بپرهیزد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان همایش مسئولان و فرماندهان سپاه و بسیج مازندران در ساری، ضمن اشاره به الگو بودن شکل مردمی یادواره شهدای در مازندران برای همه استانها، بیان کرد: افتخار من این است که مدتی با پاسداران و بسیجیان سپاه کربلا بودم و شما مرا مازندرانی می دانید، لذا شما مردم سرزمین علویان خوب هستید و قدر خود را در عرصه های فرهنگی، علمی، سازندگی، جهادی،و مقاومت و ایستادگی بدانید و با حذف و کم کردن آمار های بروکراسی بی خاصیت، به همدیگر کمک کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها