انبوه گاوداري هاي متروكه درشهرستان اشتهارد/ فعال كردن اين بنا ها يكي از راه هاي ايجاد اشتغال

نبود آب، ناتواني در پرداخت اقساط وام ها، فرار صاحبان گاوداري ها بعد از دريافت وام ساخت گاوداري و غيره از دلايل عمده ي تعطيلي اين واحد هاست كه سال هاست بلا استفاده مانده و بسياري از آنها در اختيار بانك ها قرار دارد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۴۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، شهرستان اشتهارد، شهرستانی صنعتی است که در غرب استان البرز واقع شده است، ویژگی صنعتی بودن آن باعث شده است از بسیاری از پتانسیل های این شهرستان غافل شویم.

یکی از پتانسیل های این شهرستان، بخش دامداری آن است که در یک دهه ی گذشته ی منبع درآمد بسیاری از خانوار های اشتهارد ها بوده است.

برای مثال کافیست سری به روستا های جنوب شهرستان مانند ایپک و اطراف آن بزنیم، تا هر ۵۰۰ متر یک گاو داری را مشاهده کنیم که اکثر آنها متروکه شده است.

نبود آب، ناتوانی در پرداخت اقساط وام ها، فرار صاحبان گاوداری ها بعد از دریافت وام ساخت گاوداری و غیره از دلایل عمده ی تعطیلی این واحد هاست که سال هاست بلا استفاده مانده و بسیاری از آنها در اختیار بانک ها قرار دارد.

صرف نظر از اینکه بسیاری از سوء مدیریت ها باعث تبدیل این واحد های دامداری به بناهای متروکه شده است باید چاره ای اندیشیده شود تا بتوان از این ظرفیت موجود در شهرستان به خصوص روستاهای اطراف آن بهترین بهره را برد.

فعال کردن هر گاوداری بیش از ۲۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می کند و به جرات می توان گفت که بیش از ۳۰ گاوداری متروکه در شهرستان وجود دارد که با فعال کردن همین مقدار در شهرستان شاهد بیش از ۶۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم خواهیم بود.

لازم به ذکر است که با فعال کردن این واحد ها به جای اینکه شاهد خالی شدن روستا ها از سکنه باشیم،شاهد کوچ مردم از شهر به روستا ها خواهیم بود.

تصاوی زیر یکی از گاوداری ها ۵۰۰ راسی را نشان می دهد که سال ها یعد از ساخت بنا به دلیل نبود نقدینگی تاکنون به بهره برداری نرسیده است.


منبع: تات خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها