کوچکی نژاد در گفتگو با «بسیج»:

سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماجرای2030موجب گلایه رهبری شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تمامی سندهای فرهنگی و اجتماعی را شورا تایید می کند لذا نباید در مقابل تخلفات صورت گرفته در این ماجرا آنقدر مماشات و سکوت می کرد تا تذکر مقام معظم رهبری را بگیرد.
کد خبر: ۸۸۵۷۵۲۱
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

سکوت و مماشات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماجرای سند2030 موجب گلایه رهبری شدجبار کوچکی نژاد ارم ساداتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به گلایه صریح مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با سند 2030 اظهار داشت: یکی از برنامه هایی که وزیر آموزش و پرورش در مجلس اعلام کرد اجرای سند2030 بود که تعدادی از نمایندگان به آن معترض شدند.

وی افزود: سند 2030 ساخته و پرداخته کشورهای غربی است و پشت پرده آن صهیونیسم است متاسفانه مجلس به وزیر رای اعتماد داد. اسناد گویای این است که وزیر آموزش و پرورش هفت کمیته کاری در وزارت خانه برای اجرای سند 2030 به کار گرفته و این خلاف قانون است. ما در برنامه ششم توسعه، وزارت آموزش و پرورش را ملزم کردیم که مسیر حرکت خود را در مسیر اجرای سند تحول بنیادین قرار دهد و در غیر این صورت مجلس حق ورود دارد و می تواند برخورد کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: بنده شخصاً به آقای دانش آشتیانی گفتم چرا به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هفت کمیته کاری برای اجرای سند 2030 به کار گرفته اید و ایشان هم به من پاسخ روشنی ندادند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سند2030 از طرف یونسکو است افزود: آقایان این سند را امضا کرده اند و الان الزام آور شده است. و نظام جمهوری اسلامی برای خارج شدن از الزامات باید هزینه ای را پرداخت کند.

کوچکی نژاد عنوان کرد: یکی از مشکلات شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که اسیر سیاست های دولت شده است درحالیکه این شورا مستقل است و باید اصل نظام را در نظر بگیرد و تابع سیاست های دولت ها نباشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این قضیه ورود کند و وزیر آموزش و پرورش را استیضاح کند.

کوچکی نژاد در پایان این مطلب بیان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این مسئله ورود می کرد. تمامی سندهای فرهنگی و اجتماعی را این شورا تایید می کند لذا نباید در مقابل تخلفات صورت گرفته در این ماجرا آنقدر مماشات و سکوت می کرد تا تذکر مقام معظم رهبری را بگیرد و این جای تاسف دارد.


ارسال نظرات