عباسی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

مغایرت سند 2030 با قرآن کریم و دین اسلام/ مجلس با امضای این سند مخالف است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی با امضای این سند موافق نیست چراکه برخی بندهای آن با قرآن و دین اسلام مغایرت دارد و ما هم نمی توانیم آن را بپذیریم و متعهد شویم.
کد خبر: ۸۸۵۶۹۶۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

مغایرت سند 2030 با قرآن کریم و دین اسلام/ مجلس با امضای این سند مخالف استاسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با سند 2030 اظهار داشت: در بررسی های انجام شده در رابطه با سند 2030 از سوی مجلس مشخص شد که برخی موارد این سند با مسائل اعتقادی، حاکمیتی و قانون اساسی مغایرت دارد و ما نمی توانیم آن را بپذیریم.

وی افزود: ادعای وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم این بود که 2030 سند نیست بلکه یک تفاهم نامه است درحالیکه اگر یک تعهدی را بپذیریم و امضا کنیم نمی توان به بخشی از آن عمل کرد و بخشی دیگر را اجرا نکرد و گفت مقید به اجرای تمام مفاد آن نیستیم چراکه اگر به موردی از آن عمل نکنیم می گویند ما نقض قانون کرده ایم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: ما نباید سندی را امضا کنیم که آینده کشورمان را در گرو آن قرار دهیم لذا بنده مخالفت خود را اعلام می کنم و مسئولان آموزش و پرورش هم باید مراقب باشند که مباحث ارزشی و معنوی کشورمان تضعیف نشود، نظام ما نظام جمهوری اسلامی است و قانون اساسی داریم و نمی توانیم خودمان را با کشورهایی که لائیک هستند و با قرآن و اسلام هیچ ارتباطی ندارند تطبیق دهیم.

نماینده مردم رودسر با اعلام مخالفت مجلس با امضای این سند گفت: مجلس شورای اسلامی با امضای این سند موافق نیست چراکه برخی بندهای آن با قرآن و دین اسلام مغایرت دارد و ما هم نمی توانیم آن را بپذیریم و متعهد شویم.


ارسال نظرات