مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

توسعه آموزش های اعتقادی ، فکری و فرهنگی از اولویت های ما در حوزه فرهنگی است

توسعه آموزش های اعتقادی ، فکری و فرهنگی با استفاده از مبانی دینی و قرآنی به منظور توانمندسازی فکری مددجویان از اولویت های این نهاد در حوزه فرهنگی است .
کد خبر: ۸۸۵۶۲۴۸
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در مراسم مراسم تودیع و تکریم مدیر قبلی و معرفی مدیر جدید کمیته امداد شهرستان خدابنده باارائه گزارشی از وضعیت مددجویی این نهاد در شهرستان خدابنده ، تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان را بیش از 4هزار و 700 خانوار اعلام کرد و گفت: راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و خوداتکایی جامعه هدف و خروج آنها از بدنه حمایتی این نهاد است .

هدایت صفری با بیان اینکه یکی از زمینه های مهم در توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال برای این خانواده ها است و با فراهم شدن زمینه درآمدزایی آنها استقلال اقتصادی خانواده ها تامین میشود ، افزود: توسعه خدمات اشتغالزایی برای مددجویان از برنامه ها و راهبردهای مهم کمیته امداد استان است .

وی استفاده از ظرفیت های مردمی برای ارائه خدمت به جامعه هدف را از رویکردهای مهم دیگر این نهاد دراستان عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت خیران در بخش های مختلف موجب می شود خدمات اثربخشی در حوزه توانمندسازی خانواده ها به مددجویان ارائه شود.

صفری ارتقاء سطح باورهای دینی و ایمانی مددجویان تحت پوشش این نهاد را با رویکرد قرآنی از برنامه های مهم دیگر کمیته امداد استان اعلام کرد و افزود : توسعه آموزش های اعتقادی ، فکری و فرهنگی با استفاده از مبانی دینی و قرآنی به منظور توانمندسازی فکری مددجویان از اولویت های این نهاد در حوزه فرهنگی است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان درادامه با اشاره به اینکه هرکس در هرجایگاه دارای مسئولیت است و برای پویا ماندن سازمان باید این مسئولیت ها تغییر کند ، اظهار کرد : تغییرات در سطوح مختلف موجب می شود اندیشه های جدیدی در حوزه کارکردی هر سازمان جاری شود.

وی با بیان اینکه مسئولیتها در دست انسان امانت هستند وبرای ادای بهتر امانت نیاز است انسان تمام سعی و تلاش خودرا بکار بگیرد تا در حوزه کارکردی خود اثربخش شود ، گفت : کسی امانتدار خوبی است که خدمات ماندگاری از دوران مسئولیت خود به جای بگذارد .

صفری گفتمان مدیریتی در کمیته امداد استان را «صداقت ، صراحت و صمیمت » عنوان کرد و ادامه داد : این گفتمان باهمدلی ، کارجهادی ، تفکر بسیجی موجب بوجود آمدن حیات طیب در زندگی و ارائه خدمات موثر به جامعه هدف خواهد شد .

حجت الاسلام سید علی موسوی امام جمعه قیدار نیز دراین مراسم با اشاره به اینکه مدیران امانتدار مردم هستند و درهرجایگاهی برای خدمت به مردم تلاش کنند ، گفت : دغدغه مردم باید دغدغه مدیران باشد و برای رفع مشکل آنها از هیچ تلاشی فرو گذاری نکنند .

وی افزود : اگر مدیران برای انجام خدمت دغدغه مند باشند از فرصت ها به خوبی استفاده کرده و هدفمند و اثزبخش خدمت می کنند.

امام جمعه قیدار درادامه به کارکردهای موثر کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی اشاره کرد و ادامه داد : خدمات کمیته امداد در بخش های مختلف به ویژه در حوزه توانمندسازی مددجویان بسیارارزشمند و قابل تقدیر است .

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رسیدگی به نیازمندان وظیفه همگانی است و همه مسئولان و مردم باید برای رفع فقر و محرومیت همراه کمیته امداد باشند ، گفت : با همکاری و مشارکت در همه بخش ها فقر مهار شده و توانمندی نیازمندان محقق خواهدشد.

ارسال نظرات