وزارت بهداشت به مناطق محروم استان مازندران توجه بیشتری داشته باشد

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر ارتقا سرانه سلامت در جامعه گفت: توجه وزارت بهداشت به مناطق محروم استان مازندران بیشتر شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۷۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی محمد شاعری در مجمع خیران سلامت مازندران با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات با دست خیران محقق می‌شود، اظهار داشت: امروزه هر اقدامی برای ارتقا کیفیت زندگی مردم است.

وی، مهم‌ترین شاخص در جامعه را داشتن سلامت جسم و روح دانست و افزود: سلامت شرط اولیه تداوم حیات بوده و زمانی محقق خواهد شد که هر اقدامی در جهت بهداشت و درمان جامعه انجام شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مسائل محیط زیستی تاکید کردو گفت: اگر هر اندازه در بخش درمان هزینه کنیم ولی به بهداشت محیط توجه نکنیم موفق نخواهیم بود.

شاعری با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان تحول خوبی انجام شده است، افزود: امیدواریم وزارت بهداشت به مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد.

وی خواستار تسریع در ساخت بیمارستان 220 تختخوابی بهشهر شد و افزود: امیدواریم با احداث مراکز درمانی این شهرستان، مردم برای دریافت خدمات درمانی به شهرهای دیگر مراجعه نکنند.

قاسم جان بابایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه سلامت فعال کردن مشارکت‌ها در همه زمینه‌ها است، گفت: مازندران یکی از استان‌های برتر در جلب مشارکت‌های مردمی است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، 300 هزار متر مربع به فضای بهداشت و درمان استان افزوده شده است، گفت: از این تعداد بیش از 100هزار متر مربع در حوزه بهداشت بوده و 70 هزار متر نیز در روستاها بوده است.

جان بابایی با بیان اینکه بیشترین خانه‌های بهداشت  کشور در مازندران ساخته شده است، افزود: در گذشته بیشتر مراکز بهداشتی استیجاری و فرسوده بوده که هم اکنون هیچ ساختمان استیجاری در استان وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: بسیاری از خانه‌های بهداشت که بالای سی سال قدمت داشته اند هم اکنون در حال ساخت ساختمان جدید هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال گذشته در حوزه بهداشت لوح سپاس از رئیس جمهور دریافت کرده است، گفت: خیران در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام دادند و همه زمین‌های مراکز درمانی را خیران برای ساخت و ساز اهدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به انعقاد تفاهم نامه با ادارت و سازمان‌ها در حوزه بهداشتی اشاره کرد و افزود: با جهاد کشاورزی تفاهم نامه‌ای در زمینه سموم کشاورزی امضا شده است.

وی به احداث 18کلینیک دندانپزشکی در استان اشاره کرد و گفت: بیش از 400هزار دانش آموز خدمات دندانپزشکی انجام شده است و 100هزار نفر نیز شیارهای دندانپزشکی پر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نیمی از تخت‌های بیمارستانی استان فرسوده هستند، گفت: امیدواریم با ساخت بیمارستان تخت‌های بیمارستانی به استانداردهای جهانی برسد.

وی به راه اندازی بیمارستان بهشهر اشاره کرد و افزود: امروز مردم دیگر دغدغه مالی ندارند و امیدواریم با انجام هتلینگ بیمارستانی بسیاری از مشکلات مردم برطرف شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها