دانشگاه امام حسین(ع) باید پاسدار عالم متعهد به اصول و ارزش ها تربیت کند

خبرگزاری بسیج: معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در جمع فرماندهان و استادان، هدف از تاسیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) را تربیت نیروهای تراز انقلاب، عالم و مومن دانست.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۴۸
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی در جمع فرماندهان، استادان و دانشجویان دانشگاه جامع امام حسین(ع)، در ابتدای سخنان خود با اشاره به دیداری که جمعی از مسئولان با مقام معظم رهبری داشتند، اظهار داشت: حضرت آقا فرمودند:« از ماه شعبان و دعاهای این ماه غفلت نکنید؛ مناجات را با توجه به معانی بخوانید و اگر روح و کلام را درک کنید برای ورود به ماه رمضان مهیا می شوید.»

وی گفت: ما باید توجه کنیم که چرا با وجود دانشگاه های بزرگ در کشور، دانشگاه امام حسین(ع) تاسیس شد و اگر به فلسفه آن توجه کنیم؛ در می یابیم که چه در علوم انسانی و چه در رشته های پایه در کنار دانشگاه های تهران، اصفهان و ... یک کاستی هایی وجود داشت که موجب شد این دانشگاه راه اندازی شود.

ادیانی افزود: هدف از تاسیس دانشگاه امام حسین(ع) تربیت پاسدارانی عالم، مجاهد و متدین است که بتوانند در لابه لای برنامه های علمی، مسائل ارزشی را هم اشراف کنند.

وی اظهار داشت: خروجی دانشگاه باید افرادی مانند حسن تهرانی مقدم، علی خوش لهجه و شهید چیت چیان باشد که مقام معظم رهبری گریه می کردند و می فرمودند:     این شهید بزرگوار می گوید:« اگر می خواهی از سیم خاردار دشمن عبور کنی، باید اول از سیم خاردار نفس خودت عبور کنی».

 معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: قرآن به برخی افراد اشاره می کند که فقط حروف را حفظ می کنند؛ نکند ما هم در دانشگاه فقط و فقط، حروف را بیاموزیم؛ قرار است در این دانشگاه یک کار بعلاوه انجام دهیم و آن هم این است که فقط دکتر تربیت نکنیم، بلکه پاسدار دکتر و عالم متعهد به اصول و ارزش ها تربیت کنیم.

 

 

ارسال نظرات