معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

بهره‌مندي بيش از 18 هزار مددجوي اردبيلي از جلسات مشاوره و راهنمايي

جلسات مشاوره‌اي بر اساس تفكيك گروه‌هاي سني و جنسيتي برگزار مي‌شود و پس از هر دوره برگزاري بازخورد آن توسط مشاوران مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا بيشترين مزيت‌ها را به نفع مددجويان به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۵۳۲۳۳
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه در سال گذشته بيش از 18 هزار نفراز مددجويان تحت حمايت به صورت فردي و گروهي از كارگاه‌هاي مشاوره و راهنمايي اين نهاد بهره‌مند شده‌اند، گفت: مهم‌ترين هدف كميته امداد از برگزاري جلسات مشاوره و راهنمايي ارتقاء سطح آگاهي، توانمندسازي فكري و فرهنگي و افزايش اعتماد به نفس در بين مددجويان است.

وي با اعلام اينكه 11 هزار و 482 جلسه مشاوره و راهنمايي براي مددجويان برگزار شده است، بيان كرد: كميته امداد با برگزاري جلسات مشاوره‌اي مستمر، در رفع بسياري از مشكلات مددجويان تحت پوشش به موفقيت‌هاي بسزايي دست يافته و راهكارهاي مناسب و مؤثري را در عرصه‌هاي مختلف زندگي به آنان ارائه كرده است.

حسين نژاد با بيان اينكه 11 هزار و 246 نفر از خانواده‌هاي تحت حمايت به صورت گروهي از جلسات مشاوره بهره‌مند شده‌اند، اعلام كرد: از طريق مشاوره‌هاي فردي و چهره به چهره نيز مشكلات و مسائل 6 هزار و 774 نفر از مددجويان مورد بررسي قرار گرفته و راهكارهاي لازم به آنان ارائه شده است.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه زنان سرپرست خانوار، همسران جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دانش آموزان و دانشجويان، دختران بازمانده از تحصيل و سالمندان از جمله افرادي هستند كه در كارگاه‌هاي مشاوره و راهنمايي اين نهاد شركت كرده‌اند، خاطر نشان كرد: جلسات مشاوره‌اي بر اساس تفكيك گروه‌هاي سني و جنسيتي برگزار مي‌شود و پس از هر دوره برگزاري بازخورد آن توسط مشاوران مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا بيشترين مزيت‌ها را به نفع مددجويان به دنبال داشته باشد.

وي با بيان اينكه بيش از 6 هزار نفر از مددجويان ساكن در مناطق محروم نيز از جلسات مشاوره و راهنمايي اين نهاد بهره‌مند شده‌اند، اظهار كرد: مناطق محروم و مرزنشين استان اردبيل داراي ضريب محروميت 6، هفت و هشت هستند كه كميته امداد همواره خدمات مطلوبي را به ساكنان اين مناطق ارائه مي‌كند.

حسين نژاد با اشاره به اينكه جلوگيري از مهاجرت، سوق دادن مددجويان ساكن در مناطق محروم به سمت اشتغال‌زايي و تكيه آنان بر استعداد و توانايي‌هاي خود از جمله مباحث مطروحه در جلسات مشاوره و راهنمايي است، بيان كرد: مناطق محروم و مرزنشين به دليل دور افتادگي و نبود امكانات كافي موجب مهاجرت اهالي به ويژه جوانان به شهرهاي بزرگ شده است و اغلب جمعيت روستاها را افراد سالخورده تشكيل مي‌دهند كه تلاش داريم با همكاري دستگاه‌هاي اجرايي بتوانيم به توسعه و پيشرفت اين مناطق كمك كنيم.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با بيان اينكه ارائه مشاوره و راهنمايي به خانواده‌هاي تحت پوشش يكي از برنامه‌هاي حائز اهميت اين نهاد در كاهش مشكلات مددجويان است، گفت: مددجويان ساكن در مناطق محروم استان نيازمند حمايت‌ها و اقدامات گسترده‌تري هستند تا بتوانند بي‌دغدغه و با آرامش خاطر به زندگي خود ادامه دهند كه اميد است با همكاري‌هاي هر چه بيشتر مسئولان بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

ارسال نظرات