یک بام و دو هوای دانشگاه دولتی استان در دفاع از «حق بیان»

صدای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر به جایی نرسید

در بیانیه اعضا خطاب به معاونت دانشجویی دانشگاه از «رفتارهای دبیر کل شورا در مورد عدم دعوت آنان در جلسات شورا با مسئولین از جمله ریاست» و «عدم دریافت حکم شورای صنفی و وزارت» اعتراض جدی به‌عمل‌آمده است.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۱۷
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،احترام به حق دانشجو و شرکت دادن شخصیت و جایگاه وی در امور مدیریتی دانشگاه –در مقام اجرا و مشورت- پدیده‌ای است که در راستای کنترل بهتر و اجرای مؤثرتر امور در یک مجموعه علمی بنا نهاده شده است. پدیده‌ای که اگر با دید باز و منطقی به آن نگاه شود نه تنها خللی به برنامه‌های دانشگاه وارد نمی‌کند بلکه می‌تواند محرک افزایش سطح علمی، معیشتی، آزادی و فنی دانشجویان باشد.

اما ظاهراً برخی مسئولین دانشگاهی نمی‌توانند خود را با پذیرش این حق وفق دهند و این روزها شاهد اقداماتی هستیم که در شان دانشگاه خلیج‌فارس به عنوان دانشگاه مادر استان بوشهر نیست. این‌گونه که از شواهد و قرائن پیداست دانشجویان عضو شورای صنفی دانشکده مهندسی و پتروشیمی که در انتخاباتی عادلانه برای پیگیری حقوق و مشکلات دانشجویان برگزیده‌شده‌اند، مجال خدمت را نیافته‌اند.

کار تا جایی پیش رفته است که اعضای شورای صنفی دانشکده مهندسی و پتروشیمی طی بیانیه‌ای که دست به دست در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و نقل آن در محافل دانشجویی تمامی ندارد، دست به استعفای دسته‌جمعی زده‌اند. استعفایی که در نوع خود کم‌سابقه است.

در بیانیه اعضا خطاب به معاونت دانشجویی دانشگاه از «رفتارهای دبیر کل شورا در مورد عدم دعوت آنان در جلسات شورا با مسئولین از جمله ریاست» و «عدم دریافت حکم شورای صنفی و وزارت» اعتراض جدی به‌عمل‌آمده است. نمایندگان دانشجویان دانشکده‌های مهندسی و پتروشیمی گفته‌اند که بارها این انتقاد به معاونت دانشجویی انتقال داده‌شده اما جوابی نگرفته‌اند.

اعضای شورای صنفی دو دانشکده مذکور در حالی استعفای خود را تقدیم دانشگاه کرده‌اند که مسئولین در تریبون‌های عمومی و رسانه‌ای دائم به آزادی در دانشگاه خلیج‌فارس تأکید دارند. حال باید منتظر ماند و دید مسئولان دانشگاه چه واکنشی نسبت به این موضوع نشان خواهند داد.

 

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بيانيه شوراي صنفي دانشكده مهندسي و پتروشيمي؛

 

 بسمه تعالي

جناب آقای دكتر شيرزادي

معاونت محترم دانشجویی دانشگاه خلیج فارس بوشهر

با سلام

اینجانبان اعضای شورای صنفی دانشکده مهندسی و پتروشيمي با توجه به رفتارهای صورت گرفته از طرف دبیر كل شورا موسسه در مورد عدم دعوت از شورای صنفی دانشکده مهندسی و پترو شيمي در جلسات شورا با مسئولین دانشگاه(از جمله جلسه ی معارفه شورا با ریاست و عدم دریافت حکم شورای صنفی) و وزارت و همچنین جلسات داخلی شورا ( از جمله جلسه انتخاب دبیر) که سابق بر این بارها به عرض جنابعالی رسیده بود و همچنین با توجه به اینکه ما بارها نسبت به روند اشتباه عملکرد شورای صنفی اعتراض کرده و جوابی نگرفته ایم لذا با توجه به اینکه دانشکده مهندسی دومین دانشکده بزرگ دانشگاه می باشد و ما خود را در مقابل دانشجویان مسئول می دانیم لذا طی این نامه استعفای خود را به استحضار جنابعالی می رسانیم.

 

امضا كنندگان:

مهرداد عيدي پور

جاويد غني زاده

محمد حسين فرهادي

فرزان ليراوي

حسين الطافي

عباس قهرماني

حميد شريفي

                        با تشكر

 

رو نوشت:

رياست محترم دانشگاه، جناب آقای دكتر مصلح

معاونت دانشجویان داخل کشور سازمان دانشجویان، جناب آقای دکتر ریاضی


ارسال نظرات