از اول تا هفتم اردیبهشت اجرا می شود:

ارائه خدمات رایگان سلامت محور به اقشار کم برخوردار

خبرگزاری بسیج: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 از اجرای ویژه برنامه های سلامت محور در مساجد، سرای محلات و مدارس این منطقه، به مناسبت هفته ملی سلامت با شعار «زندگی سالم و بانشاط» خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۵۷
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران ، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالحسین مسلمی با بیان این مطلب گفت: همزمان با هفته سلامت، جشنواره سلامت با 50 غرفه پزشکی و مشاوره ای در بوستان ماهور منطقه 20 برپا می شود و به شهروندان از ساعت 16 تا 22 ، خدمات رایگان سلامت محور ارائه می کند.

مسلمی با اشاره به اینکه طرح جهاد مهربانی در محله های کم برخوردار و محدوده حریم طی ماه های اخیر به صورت مداوم اجرا شده است، افزود: از اول اردیبهشت، تیم های پزشکی و درمانی در قالب پردیس خدمت در روستای قلعه نو مستقر می شوند و فعالیت های ویزیت رایگان پزشک، مشاوره های روان شناسی، ژنتیک و مددکار اجتماعی و همچنین غربالگری قند و فشار خون را انجام می دهند تا ساکنان محدوده حریم نیز از خدمات سلامت محور بهره مند شوند.

وی ادامه داد: دوره های آموزشی متناسب با شعار "زندگی سالم و بانشاط"، اجرای نمایش های میدانی، عیادت از بیماران، دیدار با سالمندان، استقرار پایگاه های سیار انتقال خون در دانشگاه یادگار امام(ره) از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در هفته سلامت است که در مساجد، مدارس، مراکز فرهنگی و سراهای محله برگزار می شود.

 مسلمی با اشاره به اینکه طبق روال، بخشی از برنامه ها ویژه دانش آموزان برنامه ریزی شده است، افزود: نواخته شدن زنگ سلامت، توزیع بسته های بهداشتی، ارائه آموزش های سلامت محور و برپایی مسابقات فرهنگی هدفمند از جمله برنامه های پیش بینی شده در مدارس است.

معاون شهردار منطقه 20 یادآور شد: روز شمار هفته ملی سلامت با شعار تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی - غذای سالم، جامعه سالم - سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی - طرح تحول سلامت، ارتقاءکیفیت زندگی - سلامت روان، نیاز همه و همیشه - هنر و رسانه، سواد سلامت -خانواده و مسئولیت اجتماعی از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه اجرا می شود.

ارسال نظرات