آبرسانی سیار به 118 روستای استان

118 روستا کهگیلویه و بویراحمد به صورت سیار آبرسانی می شوند.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۴۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان گفت: چند سالی است کشور ایران و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد درگیر خشک سالی و کم بارشی است که همین امر لزوم حراست از منابع آبی را به ضرورتی انکار نشدنی بدل ساخته است.
فیض الله پاسره افزود: استفاده از آب شرب در مصارف کشاورزی یکی از مهم ترین عوامل هدر روی آب شرب و مشکلات آبی در روستاهای استان است که در این زمینه نقش معتمدان و ریش سفیدان در ارشاد و فرهنگ سازی مصرف اصولی و بهینه آب راهگشا خواهد بود.
وی ادامه داد: متاسفانه سرانه مصرف آب شرب در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سرانه کشور و سایر کشورها در وضع بسیار بدی قرار دارد و شاید ارزان قیمت بودن این ماده ارزشمند یکی از دلایل مهم آن باشد.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی استان گفت: پراکندگی روستاها و قرار گرفتن برخی روستاها در مکان های فاقد منابع تامین آب پایدار از دیگر مشکلات آبرسانی در بخش های روستایی است.
فیض الله پاسره افزود: نزدیک به 1676 روستا در استان وجود دارد که تقریبا تمام روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب شرب برخوردارند و تنها 118 روستا به علت برخی مشکلات به صورت سیار آبرسانی می شوند.
وی ادامه داد: از مردم و به خصوص معتمدان و ریش سفیدان انتظار داریم در خصوص بیان اهمیت آب به مردم و جلوگیری از استفاده آب شرب در سایر مصارف نهایت همکاری را با این شرکت داشته باشند تا بتوانیم با مشکلات کمتری از فصل گرم سال عبور کنیم.
ارسال نظرات