مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده:

فرایند هدایت تحصیلی نگاهی جامع ، دوراندیشانه، ژرف نگرانه و واقع بینانه است

فرایند هدایت تحصیلی نگاهی جامع ، دوراندیشانه، ژرف نگرانه و واقع بینانه است که طی آن هم استعداد و پتانسیل های وجودی دانش آموزان را در نظر می گیرد.
کد خبر: ۸۸۴۸۹۵۵
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش وپرورش خدابنده در جمع معلمان مدیران مدارس شهرستان اهمیت و ضرورت انتخاب رشته تحصیلی متناسب با علائق و استعدادهای دانش آموزان را تبیین کرد و گفت: انتخاب رشته تحصیلی، شغل و همسر سه انتخاب مهم فرد در طول عمر خود است که انتخاب رشته تحصیلی می تواند زیر بنا یا رهنمون انتخاب های بعدی باشد.

علی اسدی افزود: فرایند هدایت تحصیلی نگاهی جامع ، دوراندیشانه، ژرف نگرانه و واقع بینانه است که طی آن هم استعداد و پتانسیل های وجودی دانش آموزان را در نظر می گیرد وهم نیاز جامعه به رشته های تحصیلی مورد نیاز و مشاغل ضروری جامعه مورد لحاظ قرار می دهد.

وی اظهارداشت: خداوند بر اساس نیاز جوامع استعدادها و پتانسیل های متنوع را برای مشاغل مختلف به صورت طبیعی، متوازن و پراکنده آفریده و هدیه کرده است که دخالت انسانها در به هم زدن این توازن طبیعی موجب تورم و کمبود برخی رشته ها شده که پیامدهای منفی دیگری هم به همراه دارد.

علی اسدی تصریح کرد: تغییر سبک زندگی و ساختار خانواده ها، نگاه احساسی وهیجانی، چشم وهم چشمی،اشتیاق به مشاغل با پرستیژ ظاهری بالا، نگاه معیشتی به تحصیل به جای نگرش معرفتی،محرومیت مناطق، روستایی بودن و پراکنده بودن مدارس، عدم وجود صنایع مرتبط و... هرکدام به نوعی در انتخاب رشته تحصیلی و به تبع آن هدایت تحصیلی متوازن اثرات منفی خود را دارد.

ارسال نظرات