رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

سرچشمه اندیشه قرآنی و الهی هنرمند جاودان و والاست

ارزش یک هنرمند در نوع نگرش و بینش او است و اگر اندیشه هنرمند خاستگاه شیطانی باشد فرجام تولید آن جز گمراهی نیست و اگر سرچشمه آن از قران و معارف الهی باشد جاودان است و هر اثرش پله‌ای برای صعود است.
کد خبر: ۸۸۴۸۵۸۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، غلامرضا منتظری در آئین نکوداشت روز بسیج هنرمندان و گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی که به میزبانی کانون بسیج هنرمندان نوشهر در سالن اجتماعات بندر نوشهر برگزار شد با اشاره به اینکه  هنر عطیه خداوند است که بر اندیشه انسان نشسته است، اظهار کرد: هنر نردبان صعود است و وسیله سقوط و تباهی نیست.

وی افزود: اگر شهید آوینی توسط قافله‌سالار انقلاب به سید اهل قلم معروف شد به این دلیل است که خاستگاه اندیشه آوینی زلال و سعادت آفرین است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: ارزش یک هنرمند در نوع نگرش و بینش او است و اگر اندیشه هنرمند خاستگاه شیطانی باشد فرجام تولید آن جز گمراهی نیست و اگر سرچشمه آن از قران و معارف الهی باشد جاودان است و هر اثرش پله‌ای برای صعود است.

وی با بیان اینکه سایر هنرمندان باید همواره آوینی را به عنوان یک تراز و معیار پیش روی خود ببینند، تأکید کرد: باور ما بر این است که مسجد دانشگاه عمومی است و کلاسی به وسعت تاریخ است که هر کس با هر گروه سنی از آن توشه می‌گیرد.

منتظری به برخی برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان کشور در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: مسجدمحوری نخستین محوری است که در دستور کار قرار گرفته است و هر کانون بسیج هنرمندان در هر شهرستان یک مسجد با معماری زیبا را به عنوان محل تجمع خود بر می‌گزیند و در این مکان در طول هفته و زمان‌های مختلف خدمات فرهنگی و هنری را به مشتاقان ارائه می‌دهد.

وی مردمی شدن هنر را یکی دیگر از محورهای سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: هنر هنرمند بسیجی، نباید تنها در فضای بسیج باشد بلکه هنر برای مردم است و البته این هنر باید متناسب با نیازهای انقلاب باشد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه تولید هنری نباید با نگاه جشنواره‌ای باشد و اگر این اتفاق بیفتد خطا است، تصریح کرد: یک تولید هنری باید در مسجد، مزار، ساحل دریا، دل خیابان و صدا و سیما و جایی که مردم حضور دارند باشد و اگر در آخر جشنواره‌ای بود تولید هنر مدنظر قرار گیرد.

وی بر عدم انحصار خلق آثار هنری در یک استان تأکید کرد و افزود: یک اثر هنری نباید محدود به مرز جغرافیایی شود و در سال ۹۶ یکی از برنامه‌های ما ارائه آثار تولیدی یک استان در استانی دیگر است.

منتظری در پایان با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال ۹۶ گفت: در راستای تحقق شعار سال و کمک به تولید و اشتغال باید با زبان هنر به ترویج فرهنگ کار و تلاش پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها