مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

لزوم توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم در جامعه اسلامی

در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود چراکه خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده است.
کد خبر: ۸۸۴۷۷۳۲
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام در این مسابقه تا ۱۰ اردیبهشت ماه تمدید شد.

حجت الاسلام احمد نیکنام افزود: تاکنون ثبت نام در این دوره از مسابقات بسیار عالی بودهاشت و با توجه به استقبال خوب شرکت کنندگان مهلت ثبت نام تمدید شد.

وی اظهار کرد: رشته حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ موضوعی کل قرآن کریم رشته‌های بخش حفظ کل قرآن کریم هستند و مسابقات در رشته حفظ در دو بخش خواهر و برادر برگزارمی شود.

مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: رشته قرائت تحقیق تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران و رشته قرائت ترتیل تا مرحله کشوری برای خواهران و مرحله بین‌المللی برای برادران برگزار می شود.

نیکنام تاکید کرد: مسابقات در رشته‌های معارفی از جمله رشته حفظ حکمت نهج‌البلاغه در بخش‌های شهرستانی، استانی و کشوری که شامل حفظ و معارف ۸۰ حکمت از نهج‌البلاغه در بخش شهرستانی و حفظ و معارف ۱۱۰ حکمت از نهج‌البلاغه منابع این رشته است.

وی به رشته‌های جشنواره‌ای مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: رشته‌ دعاخوانی، اذان، مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، هم سرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی است و رشته دعاخوانی برای هر دو بخش خواهران و برادران و رشته اذان تا مرحله کشوری برای برادران و رشته‌های مقتل‌خوانی گروهی قرآن کریم، همسرایی دو یا چندزبانه، آثار کوتاه رسانه‌ای و انشاد انفرادی نیز با ارسال اثر به سازمان اوقاف برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود و افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال بوده ولی دانش‌آموز نیستند، نیز می‌توانند در مسابقات بزرگسالان و دانش‌آموزان بالای ۱۸ سال نیز در مسابقات دانش‌آموزی شرکت کنند.

نیکنام تصریح کرد: پیشانی فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسابقات بین‌المللی است.

وی افزود: در جامعه اسلامی باید توجه بیشتری به قرائت قرآن کریم شود و خداوند قرآن را چراغ هدایت بشری معرفی کرده ولی جایگاه و منزلت این کلام نورانی هنوز هم بر ما ناشناخته است و مقام معظم رهبری همواره تأکید ویژه‌بر توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند.

ارسال نظرات