در نشست تحلیل فضای مجازی در اردکان مطرح شد؛

تلگرام به اطلاعات میلیون ها ایرانی دسترسی دارد/ مخالفت نفوذی های وزارت ارتباطات با برنامه های مقابله با تلگرام/ جوانان وارد نرم افزارهای داخلی شوند

کارشناس ارشد امور فضای مجازی با اشاره به اینکه خود مخاطبین اجازه دسترسی به اطلاعات را به شرکت تلگرام می دهند، گفت: این نرم افزار که ریشه ای صهیونیستی دارد، امروز به راحتی به اطلاعات خصوصی شامل عکس، فیلم و حتی پیامک های میلیون ها ایرانی مخاطب خود دسترسی دارد.
کد خبر: ۸۸۴۷۳۵۱
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ نشست تحلیل و آسیب شناسی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی موجود در آخرین شب از مراسم معنوی اعتکاف در جمع معتکفین در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) روستای سرو سفلی از توابع بخش عقدای شهرستان اردکان برگزار شد.

«دکتر حاج حمید حاجی اسمعیلی» در این نشست ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب المرجب بر لزوم بهره گیری بیش از پیش از این فرصت ناب معنوی توسط مومنان تاکید کرد.

وی سپس به بیان تاریخچه ای از «فضای مجازی» پرداخت و گفت: این فضا فقط به عصر ما محدود نمی شود بلکه از زمان های قدیم الایام و همزمان با آغاز فعالیت های رادیو های اولیه نیز وجود داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه به آغاز فعالیت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی در سال های اخیر اشاره کرد و اظهار کرد: «واتس آپ» که یک شرکت کاملا اسرائیلی است، اولین پیام رسان فراگیر در بستر تلفن همراه بود.

حاجی اسمعیلی، افزود: پس از آن، «تلگرام» که بهتر است نام آنرا «تله گرام» بگذاریم با همکاری شرکت های جهانی تولیدی تلفن همراه و با استفاده ی از یک برنامه از پیش طراحی شده، فعالیت های خود را سازماندهی و آغاز کرد.

این استاد دانشگاه در ادامه، اظهار تاسف کرد: در زمان نصب تلگرام بر روی دستگاه های تلفن همراه، مخاطبین و مردم ما به جاسوسی این نرم افزار توجهی نمی کنند.

کارشناس ارشد امور فضای مجازی با اشاره به اینکه خود مخاطبین اجازه دسترسی به اطلاعات را به شرکت تلگرام می دهند، گفت: این نرم افزار که ریشه ای صهیونیستی دارد، امروز به راحتی به اطلاعات خصوصی شامل عکس، فیلم و حتی پیامک های میلیون ها ایرانی مخاطب خود دسترسی دارد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان اردکان در ادامه، هشدار داد: مدیران تلگرام با حمایت های فراوان ایالات متحده ی آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش برای نخبه شناسی و استفاده از استعدادهای ناب برخی جوانان ایرانی در جهت اهداف شوم خویش هستند.

دکتر حاجی اسمعیلی، اظهار داشت: در واقع؛ مدیران تلگرام به یمن غفلت کامل برخی مسئولان نهادهای دولتی نظام جمهوری اسلامی علی الخصوص وزارت ارتباطات دولت تدبیر و امید به اندازه نخست وزیر اسرائیل قدرتمند هستند.

این کارشناس به وجود برخی نفوذی ها در سطوح کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بر اساس برخی اسناد اشاره کرد و گفت: تا بحال طرح های زیادی برای مقابله با این شبکه های اجتماعی (که اکثرا غیر اخلاقی بوده و هستند) ارائه کرده ایم اما با مخالفت های شدید برخی آقایان مواجه شده ایم.

وی در ضمن اشاره ی به حضور و فعالیت در حدود 95 درصدی ایرانیان در فضای تلگرام، بیان کرد: در سطح کشور ما، 70 درصد واردات اینترنت داریم که همین امر موجب خروج مبالغ هنگفتی از ارزهای کشور و نمونه عینی مقابله با سیاست های کلان «اقتصاد مقاومتی» می باشد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «فعالیت در زمین دشمن در هر صورت به نوعی به شکست خواهد انجامید» پس فعالیت برخی از نهادهای حیاتی در فضای تلگرام و فضای مجازی خارجی توجیهی ندارد.

وی خطاب به معتکفین روستای سرو سفلی اردکان، گفت: به جز کاربران ساکن در ایران، تلگرام در کشورهایی نظیر آلمان، انگلستان و آمریکا حتی یک نفر مخاطب خاص ندارد!

حاجی اسمعیلی خواستار حضور فعالان عرصه رسانه و آحاد مردم در پیام رسان های داخلی از جمله سروش، بیسفون پلاس و بله شد و افزود: ما باید از طریق نصب و تبلیغ به این شبکه های داخلی کمک کنیم تا بتوانیم به تولید محتوا در عرصه ای کاملا داخلی پرداخته و به معنی واقع کلمه در جهت تحقق شعار سال گام برداریم.

وی در پایان سخنان خود، گفت: ما نیز همانند مقام معظم رهبری به آینده امیدواریم و بقین داریم که جوانان انقلابی و فعال در جهت مهاجرت از تلگرام به نرم افزار های تولید داخل تلاش خواهند کرد.

ارسال نظرات