امام جمعه قائم شهر:

مشتاقان خدمت باید تبعیت محض از ولایت داشته باشند

کسی که رهبری براساس حکمت، مصلحت و تدبیر از او خواست در انتخابات شرکت نکند پا در عرصه انتخابات گذاشته و هم از کسی حمایت کرده است که باید پرسید برای چه می‌آیند؟ آیا تشنه قدرت هستند یا مشتاق خدمت؟
کد خبر: ۸۸۴۷۱۲۵
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،  آیت‌الله علی معلمی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه انقلاب، قانون اساسی، امام و رهبری همچون اصل اسلام عیبی از خود ندارند، اظهار کرد: هر مشکلی که در این کشور وجود دارد ناشی از مدیریت اجرایی است.

وی افزود: یکی از اشکالات جدی کشور از زمان پیروزی انقلاب آن است که دولتی با حضور انقلابیون با انگیزه تشکیل نشده است.

معلمی  تصریح کرد: همانگونه که علم و ایمان دارای مراتبی هستند، انقلابی‌گری نیز مراتبی دارد که مهندس بازرگان به عنوان رئیس نخستین دولت پس از انقلاب، فردی انقلابی بود اما مقاومتش همانند امام نبود.

وی افزود: زمانی که لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان به تسخیر درآمد بازرگان احساس ترس کرد و از امام خواست این حرکت را نفی کند اما امام برخلاف نظر بازرگان این حرکت را انقلاب دوم نامگذاری کرد.

امام جمعه قائم‌شهر با اشاره به دو انتخابات مهم پیش‌رو، اظهار کرد: در ایامی به‌سر می‌بریم که زمان ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است و این موقعیت با مسائل طنز آمیز آمیخته شده که می‌بینیم نوجوانی 18 ساله و پیرمرد 79 ساله نیز برای ثبت نام پا در وزارت کشور گذاشته‌اند.

معلمی در ادامه تصریح کرد: فردی که برای انتخابات قدم پیش می‌گذارد به تنهایی نمی‌آید و به همراه خود جریانی که می‌خواهند با او رشد کنند و بالا بیایند نیز می‌آید.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه افراد در شرایط مختلف  خود را نشان می‌دهند، اظهار کرد: کسی که رهبری براساس حکمت، مصلحت و تدبیر از او خواست در انتخابات شرکت نکند و او نیز در جواب با بیانیه‌ای پاسخ داد نه شرکت می‌کند و نه از کسی حمایت می‌کند اما دیدیم که هم پا در عرصه انتخابات گذاشته و هم از کسی حمایت کرده است که باید پرسید برای چه می‌آیند؟ آیا تشنه قدرت هستند یا مشتاق خدمت؟

معلمی افزود: کسی که اشتیاقی برای خدمت دارد نباید حرص داشته باشد و برای نتیجه انتخابات فتنه انگیزی و دعوا داشته باشد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه امروزه  تنها خود کاندیداها نیستند که برای پیروزی تلاش می‌کنند، اظهار کرد: عده‌ای در کنار کاندیداها حضور دارند که تلاش می‌کنند با رأی آوردن فرد مورد نظر حضور، مقام و منصب خود را نیز تأیید و تحکیم کنند و این برای جامعه و مردم سنگین است.

این مسؤول با بیان اینکه انتخابات فرصتی است که باید از آن به خوبی استقبال کرد، افزود: اگر کسی به هر دلیلی آزردگی خاطر دارد فکر نکند با عدم حضور در انتخابات آزردگی‌اش برطرف می‌شود.

معلمی خاطرنشان کرد: سرنوشت کشور با رأی، اراده و حضور مردم رقم خواهد خورد و هرکس که شرکت کند یک گام به جلو برداشته است و کسی که شرکت نمی‌کند آینده‌ای برخلاف نظرش شکل می‌گیرد.

وی افزود: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و حضور گسترده در آن قطعاً برای بهبود اوضاع کشور در آینده مؤثر است.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه هفته گذشته همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) درمانگاه امام علی(ع) توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این شهرستان به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: این درمانگاه در پنج طبقه ساخته شده است که فقط دو واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و برای تکمیل به کمک خیران احتیاج دارد.

این مسؤول تصریح کرد: سپاه قائم‌شهر برای ساخت این درمانگاه از اعتبار دولتی خاصی بهره نبرده است و فقط از راه صرفه جویی در هزینه‌ها توانست پروژه ساخت درمانگاه را به اینجا برساند.

معلمی افزود: این درمانگاه در مرکز شهر قرار دارد  و خوب است اگر مؤمنان از محل ثلث و یا کمک‌های خیرانه خود این مکان را که غیرانتفاعی و در خدمت همگان است، تکمیل کنند.

*انتقاد از تشویق رئیس آموزش و پرورش یکی از شهرهای مازندران به برگزاری کنسرت در مدرسه

وی با بیان اینکه مشکل اقتصادی و فرهنگی دو مشکل اساسی هستند که مقام معظم رهبری در دیدارهای گوناگون بر حل آن تأکید می‌کنند، اظهار کرد: باخبر شدیم رئیس آموزش و پروش  یکی از شهرهای مازندران به تشکیل کنسرت در داخل مدارس تشویق و ترغیب می‌کردند و این حرف بسیار زشت و سخیف بود و ما مطمئنیم مدیرکل آموزش و پرورش استان با این افراد و با این منطق برخورد خواهد کرد.

معلمی با ابراز تأسف شدید از استنکاف دولت مبنی بر اجرایی کردن قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور که مجلس و شورای نگهبان ابلاغ کردند، اظهار کرد: رئیس مجلس تنها به اعلام از طریق روزنامه‌های رسمی بسنده کرد، در صورتی که این مشکل در دولت قبل هم وجود داشت و آقای لاریجانی در آن زمان به چند جا نامه زدند و چند مصاحبه انجام دادند و در این قضیه سر و صدا به پا کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مطلبی آزاردهنده و جود دارد که جای گله نیز دارد، افزود: وزیر اطلاعات گفته است که دولت مخالف دستگیری مدیران کانال‌های تلگرامی بوده و هست و نظر دولت این است که باید این قضیه به صورت مسالمت‌آمیز برطرف شود.

معلمی با بیان اینکه این حرف معنایی ندارد اگر مدیران بی‌گناهند چرا مصالحه و اگر متخلف هستند باید برخورد شود، خاطرنشان کرد: اگر دوستان را در عین تخلف حفظ کنید و دیگران را به قانون بسپارید این برخلاف نظر امام است.

وی افزود: امام در قانون اساسی چنین وعده‌ای به مردم نداده بود و باید برای همگان همانگونه عمل شود که در اسلام ناب محمدی آمده است.

معلمی در پایان با بیان اینکه این هفته در شهرستان کلاس‌های قرآنی با حضور استاد بهرام‌پور تشکیل می‌شود گفت: مطالب نوشتاری و گفتاری این استاد بسیار مفید است و خوب است که افراد علاقمند در این کلاس‌ها که هزینه ناچیزی هم دارد، شرکت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها