یک جامعه شناس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تاثیر ازدواج به موقع در ارتقای سلامت روانی جامعه

دکتر حیدرپور گفت: تاخیر در زمان ازدواج کردن می تواند سلامت و امنیت روانی جامعه را به خطر بیاندازد و آن را تهدید کند همانطور که ازدواج به موقع و سالم می تواند در بالا بردن سلامت و پویایی جامعه تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۹۹۷
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

تاخیر در ازدواج، سلامت روانی جامعه را به خطر می اندازددکتر محمد حیدرپور جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اهمیت ازدواج به موقع و آسیب های ازدواج دیرهنگام اظهار داشت: شرایط اجتماعی مختلف در مسائل مختلف زندگی تاثیرگذار است.

وی با بیان این مطلب افزود: جوانان وقتی می بینند موفقیت های تحصیلی و شغلی ارزش محسوب می شوند بر همین اساس اولویت بندی می کنند و در نتیجه ازدواج را به تعویق می اندازند.

این جامعه شناس با تاکید بر اینکه ازدواج امر بسیار مهم و پسندیده ای است خاطر نشان کرد: تشکیل خانواده پاسخگوی بسیاری از نیازهای عاطفی و روحی و جسمی افراد است. نیاز به پدر شدن و مادر شدن از مهم ترین نیازهای هر فردی است اما جوانان در شرایط جامعه فعلی شغل و تحصیل را از هر مسئله دیگری مهم تر  قلمداد می کنند و همین موضوع موجب آسیب های جدی در جامعه خواهد شد.

دکتر حیدرپور تصریح کرد: تاخیر در زمان ازدواج کردن می تواند سلامت و امنیت روانی جامعه را به خطر بیاندازد و آن را تهدید کند همانطور که ازدواج به موقع و سالم می تواند در بالا بردن سلامت و پویایی جامعه تاثیرگذار باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این مسئله همچنین می تواند ناهنجاری هایی را در جامعه ما ایجاد کند لذا باید نسبت به ازدواج به موقع جوانان حساس باشیم و مسئولان نیز برای آن تسهیلاتی را فراهم کنند.


ارسال نظرات