امام جمعه اردکان:

انتخابات باید صحنه نمایش حضور حداکثری مردم و تبلور وحدت و همدلی باشد

امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف در کشور گفت: انتخابات باید صحنه نمایش حضور حداکثری مردم و تبلور وحدت و همدلی باشد.
کد خبر: ۸۸۴۶۸۸۲
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان سفارش حضرت علی(علیه السلام) بر لزوم توجه به حلال و حرام، حسن خلق و ذکر خداوند تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در این دیدار گفتند که مسئولان باید بر موضوع اشتغال و تولید داخلی متمرکز بشوند و تأکید کردند که تا نگاه مثبت به تولید داخلی نباشد نگاه منفی به واردات محقق نمی شود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: تا مسئولان ما باور نکنند که می شود و می توانیم مشکلات را با تولید در داخل حل کنیم جلو قاچاق و واردات هم گرفته نمی شود و تا وقتی تولید رونق نیابد و تا کارخانه ها راه نیفتد اشتغال ایجاد نمی شود، بیکاری وجود دارد و تبعات بیکاری مانند آسیب های اجتماعی، فساد و بدبینی به نظام وجود خواهد داشت.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که مردم ما هم باید در استفاده از کالای داخلی احساس مسئولیت کنند.

وی گفت: ایشان در موضوع مسائل فرهنگی کشور هم تأکید کردند که در نظام اسلامی باید احکام و سبک زندگی اسلامی پیاده بشود و فرهنگ جامعه در همه ابعاد باید منطبق بر آموزه های قرآنی بشود.

اشان با اشاره به فداکاری مردم برای دین و اسلام افزودند: امروز جوانان ما به صف ایستاده اند و منتظرند بروند در سوریه برای شهادت در راه دین و یاری اسلام و قرآن پس باید برنامه هایی که در کشور اجرا می شود منطبق بر اسلام و قرآن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: متأسفانه گاهی اینجوری نیست از خود صدا و سیما گرفته است تا برنامه هایی که گاهی در شهرها و روستاها توسط مسئولین اجرا می شود که مناسبتی با اسلام و قرآن ندارد.

وی افزود: در همین دوره کوتاه مسئولیت این را با همه وجود درک کرده ام و یک علت این موضوع را من می گویم که احساس می کنیم عدم اطلاع مسئولین از اسلام است آنها غرضی ندارند و این یک مشکل در کشور است.

امام جمعه اردکان گفت: افرادی به عنوان مسئول در یک شهر، روستا و استان معرفی شده اند و رشته تحصیلی او با دین ربطی ندارد الان آمده در این شهر بیت المال دستش است و مسئولیت دارد دوتا کتاب شهید مطهری نخوانده است مصوبه صادر می کند پول می گذارد گاهی اگر اعتراضی بشود می گوید در این مراسم هزار نفر آدم جمع شده اند دائماً تأکید می کند که جمعیت آمده است یعنی اگر یک کتاب شهید مطهری به نام سیری در سیره ائمه اطهار یا سیری در سیره نبوی بخواند این مشکل برایش حل می شود که ملاک جمعیت نیست ولی او دائماً می گوید جمعیت.

وی گفت: امروز در جهان اکثریت مردم بی دین هستند اگر قرار است که آدم دنبال اکثریت راه بیفتد اصلاً جور در نمی آید. جمعیت وقتی ارزش دارد که همراه با حقانیت باشد و اگر حقانیت همراهش نباشد جمعیت به درد نمی خورد ما این ها را گاهی از مسئولین حتی در جلسات استانی می شنویم که یک مسئول در استان بگوید که جمعیت آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر اظهار داشت: نمی دانم صدای من به گوش کسی می رسد یا نه ولی در مجلس مصوبه کنند کسانی که می خواهند مسئولیت بدست بگیرند باید چهارتا کتاب شهید مطهری را بخوانند زیرا اگر بخواند مشکل برایش حل می شود که هدف، وسیله را توجیه نمی کند آن وقت فردا که می آید اینجا توی جلسه ای که ده تا مسئول نشسته اند حرفی نمی زند که دهن همه وا بماند. این مسئول با این سابقه با این مدرک تحصیلی یک حرفی می زند که با ابتدایی ترین آیه قرآن مطابقت ندارد اصلاً در اسلام پذیرفته نیست که او بخواهد کار فرهنگی، دینی و اسلامی بکند.

خطیب جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: انتخابات به فضای رقابت و شور و نشاط نیاز دارد نه التهاب، نه اضطراب و نه آشوب.

وی افزود: دو قطبی یا چند قطبی شدن جامعه هروقت که باشد بخصوص در آستانه انتخابات مضر است و دشمنان ما تمام تلاش خود را بکار می برند برای دو قطبی یا چند قطبی کردن جامعه.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به خباثت انگلیس گفت: این انگلیس خبیث قبل از انتخابات سال 88 با ارائه برنامه هایی به این موضوع دامن می زد و الان زودتر شروع کرده است گویا هدفی بدتر از فتنه 88 دارد و می خواهد با این دو قطبی کردن و اختلاف در مملکت ما آشوب ایجاد کند.

وی تصریح کرد: همه ما بدانیم که انتخابات باید صحنه نمایش حضور حداکثری مردم و تبلور وحدت و همدلی باشد.

امام جمعه اردکان افزود: هرجناحی، هر کاندیدایی و هر طرفدار کاندیدایی کاری انجام بدهد که وحدت مردم خدشه دار بشود و مردم از نظام و انقلاب دل زده و نا امید بشوند بدانند که در میدان دشمن بازی کرده اند و بدانند که خلاف مصالح نظام و راه شهداء و امام رفته اند.

وی گفت: ان شاالله انتخابات به گونه ای برگزار بشود که مردم ما از آن آرامش احساس کنند و کسانی انتخاب بشوند که به نغع مردم، نظام اسلام، قرآن، راه شهداء و امام باشد و مشکلات مردم حل بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به شیوه ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: این موضوع نام نویسی، به صف شدن کاندیداها برای ثبت نام، رفتن جلو دوربین و نمایش دادن خود هم مانند لطیفه شده است.

وی گفت: از باب وظیفه می گویم که باید این مشکل حل بشود چند دوره است که اعتراض می شود. این برای نظام عیب است باعث شده است که دشمنان ما را مسخره کنند و به نظام و مردم ما طعنه بزنند.

امام جمعه اردکان افزود: مدرک تحصلی برای نمایندگی مجلس وجود دارد جز برای ریاست جمهوری که شرط تحصیلات نیامده است خواهش می کنیم که یک شرط کوچک برایش بگذارید.

وی در پایان ضمن تشکر از دست اندرکاران مراسم معنوی اعتکاف و حضور پرشور جوانان در این مراسم معنوی گفت: با توجه به وجود شرط سنی برای شرکت در اعتکاف امسال باید برای سال آینده برنامه ریزی بهتری بشود که جوانان و نوجوانان هم بتوانند در فضای خاصی مانند اعتکاف دانش آموزی از معنویت مساجد استفاده کنند.

توصیه به بهره برداری از فرصت باقیمانده ماه رجب از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات