مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح الله:

ملائک برای خبرنگاری که مطلب حق بنویسد استغفار می کنند

خبرگزاری بسیج: مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه حضرت روح الله، در نشست صمیمی با اصحاب رسانه، از خبرنگاران فعال شهرستان ری تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۸۴۶۷۳۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین سمیعی در این نشست با بیان حدیثی از نهج البلاغه، اظهار داشت: حضرت علی (ع) می فرمایند: نوشته و آثار تو گویای سخنان، گفتار و کردار توست و به تعبیر دیگر، تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد.

وی افزود: رسالتی که بر دوش خبرنگاران است از نوع رسالت الله است؛ این رسالت، رسالت همه انبیاء نیز هست. اخبار گاهی پیام آور وحی از جانب خداوند و گاهی پیام رسان خلق برای خداوند بوده است. بنی اسرائیل به حضرت موسی پیام می دادند که ایشان به خداوند برساند و آن حضرت در کوه طور پیام مردم را به خداوند ابلاغ می کرد در حالی که خداوند از رگ گردن به انسان نزدیک تر است و نیازی به این ها ندارد و از باطن و درون انسان ها با خبر است.

سمیعی ادامه داد: در گفتن و بیان نوشتار هم همینطور است کسی که مطلبی را می نویسد تا کسانی این مطلب را بخوانند، باید مراقب باشد که مطالب او موجب گمراهی مردم نشود. اگر مطلبی از امیرالمومنین بنویسد ملائک برای او استغفار می کنند چون آن مطلب راهگشاست. رسالتی هم که بر عهده خبرنگاران است باید بیانگر حق باشد هرچند حرف حق تلخ باشد و لازمه آن این است که انسان حق شناس باشد.

نویسنده و تنظیم خبر: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات