همزمان با هفته هنر انقلاب؛

کتاب " بانوای کاروان" رونمایی می‌شود

کتاب بانوای کاروان نوشته آرش احمدی که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده فردا رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۳۹۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

آرش احمدی، قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان در رابطه با کتاب بانوای کاروان اظهار داشت: این کتاب با عنوان بررسی نوحه‌های حماسی هشت سال دفاع مقدس است و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری در جهت مداحی الگو و بصیرت افزا است.

وی بابیان اینکه مطالعات زیاد در رابطه با نوحه‌های زمان جنگ شد، افزود: تلاش شد تا ازلحاظ محتوا مداحی فاخر و بصیرت افزا باشد و به سمت انحراف نرود.

قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان با اشاره به اینکه الگوی ما مداحی‌های زمان جنگ بود، بیان کرد:
در مداحی‌های زمان جنگ به روحیه شهادت‌طلبی و ایثارگری پرداخته می‌شود و حس شهادت‌طلبی را در رزمندگان بیشتر می‌کرد.
وی بابیان اینکه ما می‌خواهیم به جنبه سیاسی و بصیرت افزایی نوحه توجه شود، گفت: این جلوه‌ها در این کتاب از قرن پنجم تاکنون روند نوحه‌خوانی در ایران را بررسی کردیم که اوج آن در قیام امام خمینی است که آقا فرمودند مدحان مسائل روز و سیاسی را در آن بگنجاند و اینجا نقطه عطفی در مداحی و نوحه‌خوانی شد و سبب اتصال آن به دفاع مقدس شد.

احمدی با اشاره به اینکه عنوان کتاب" بانوای کاروان" است، گفت: تمام نوحه‌های زمان جنگ از مداحان مختلف در این کتاب جمع‌آوری‌شده است.
وی افزود: هدف ما از چاپ این کتاب این بوده که یک الگویی از نوحه مدنظر مقام معظم که همیشه تعریف‌شده گردآوری کنیم.

قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان تصریح کرد: تفاوت این نوحه‌ها با نوحه‌های کلاسیک و سنتی در این است که آن نوحه‌ها فقط به مصیبت و درماندگی و مظلومیت می‌پرداخت ولی این نوحه‌ها به شجاعت و حماسه‌آفرینی درس قیام عاشورا پرداخته است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب 24 فروردین‌ماه در حوزه هنری استان لرستان حامی کتاب است با حضور حاج صادق آهنگران مداح برجسته کشور، سردار کشکولی و مداحان برجسته استانی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات