پژوهشگر حوزه فناوری و اطلاعات در گفتگو با «بسیج»:

گسترش فناوری باید همراه بافرهنگ سازی باشد

بیات گفت: در هر مقطعی از تاریخ هر صنعتی و فن اوری که به زندگی بشر ورود کرده است ضمن داشتن مضایا و رفاه برای بشر دارای یک سری مخاطرات هم همراه خود اورده است.
کد خبر: ۸۸۴۶۰۰۸
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
محمدمراد بیات و پژوهشگر حوزه فناوری و اطلاعات در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به آسیب های فضای مجازی و خطر هک و سرقت اطلاعات در محیط های همچون تلگرام گفت: در هر مقطعی از تاریخ هر صنعتی و فن اوری که به زندگی بشر ورود کرده است ضمن داشتن مضایا و رفاه برای بشر دارای یک سری مخاطرات هم همراه خود اورده است.
 
وی با اشاره به صنعت خودرو سازی افزود: این صنعت وقتی وارد زندگی انسانها شد رفت و امد بشر را تسهیل کرد و سرعت بخشید اما در کنار ان تصادفات و تلفات جاده ای رو هم شاهد هستیم؛ برای کم شدن این تلفات و مخاطرات نیازمند اموزش و وضع و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی هستیم.
 
این کارشناس در ادامه افزود: از 2 طریق می توان تلفات جاده ای را در صنعت خودرو کاهش داد یکی از طریق ارائه دهنده فن اوری و راه دیگر اموزش کاربران این فن اوری است حال اگر این مثال را برای شبکه های اجتماعی و فضای مجازی تامیم دهیم خواهیم دید ایتدا امر باید شرکت های ارائه کننده شبکه های اجتماعی ابتدا یک سیستم امن و غیر قابل نفوذ در اختیار کاربران قرار دهند و از طرفی کاربران این شبکه ها باید آموزشهای لازم برای نحوه درست استفاده کردن از این فضا را فرا بگیرند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: مشکلی که در جامعه امروز ما وجود دارد این است که فن اوری به سرعت در حال رشد و گسترش و فراگیری است اما فرهنگ و نحوه استفاده مطلوب و صحیح و اموزش همزمان کمتر رشد میکند و این اختلاف باعث مخاطراتی برای کاربران می شود.
ارسال نظرات