بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری افتتاح شد

خبرگزاری بسیج بخش دیالیز 16 تختخوابه درمانگاه شهدای شهرری همزمان با ولادت حضرت علی (ع) با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۸۴۵۹۰۸
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر محمد جواد کیان عضو بنیاد بیماری های خاص در حاشیه بهره برداری از این مرکز بهداشتی درمانی، بیمارهای دیابت و فشار خون را یکی از عوامل مهم بیماری کلیه دانست و افزود: بیماری کلیوی سالانه بین 6 تا 7 در صد در جهان رشد داشته و در ایران نیز به همین میزان افزایش داشته است.

این پزشک پیشکسوت در حوزه دیالیز، تعداد بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز در کشور را 27 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 5 هزار نفر از این بیماران در استان تهران ساکن هستند.

کیان، با اشاره به اینکه 50 درصد از بیماران کلیوی نیازمند به دیالیز با روش پیوند کلیه درمان می شوند، افزود: سالانه 2 هزار عمل پیوند کلیه از جسد به فرد زنده و نیز از فرد زنده به بیمار کلیوی در ایران انجام می شود.

عضو بنیاد بیماری های خاص، اقدامات صورت گرفته در حوزه دیالیز و تعداد مراکز درمانی در کشور را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: اما این اقدامات کافی نبوده و 1500 دستگاه دیالیز در کشور مورد نیاز است.

دکتر کیان، با اشاره به مشکلات بیماران دیالیزی نیازمند تصریح کرد: این بیماران علاوه بر مشکلات مادی به منظور تامین هزینه درمان، در زمینه معیشت نیز با مشکلاتی مواجه هستند و فاقد امنیت شغلی هستند، که راه اندازی مراکز درمانی خیریه   تا حدودی از مشکلات این افراد کم می کند.

وی با قدردانی از خیر نیک اندیش، علا میر محمد صادقی، گفت: بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری به همت در مدت یک سال با صرف اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان   ساخته شده و دارای 16 تخت است که قابلیت افزایش تا 25 تخت را دارد.

دکتر کیان، در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از بروکراسی های اداری، اذعان کرد: تصور نمی کردم که کسی دنبال انجام کار خیر و عام المنفعه در کشور باشد اما مسئولان به جای همکاری و همراهی، او را اذیت کنند. وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی ایراداتی را می گرفت، بعد از اینکه این ایراد برطرف می شد، یک سری می رفتند و یک سری دیگر می آمدند و آنها هم اشکالات دیگری می گرفتند در صورتی که می توانستند یکبار با هم برای بازدید و تایید حضور پیدا کنند و مشکلات و ایرادات را یکدفعه اعلام کنند؛ این مرکز باید سال گذشته افتتاح می شد، اما به دلیل بروکراسی های اداری و بی توجهی برخی مسئولان امسال شاهد بهره برداری از آن هستیم.

بخش دیالیز درمانگاه شهدای شهرری در خیابان ابن بابویه، پایین تر از میدان صفائیه، نرسیده به بزرگراه شهید کریمی، همزمان با ولادت حضرت علی (ع) با حضور دکتر هدایت الله جمالی پور، معاون استاندر تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مهندس صفوی شهردار منطقه 20، دکتر فاطمه تاجیک، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، سید هادی موجانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

 

ارسال نظرات