رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان:

تمایز فضای مجازی از فضای فیزیکی، جهان را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده‌است

تمایز فضای مجازی از فضای فیزیکی، جهان را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده‌است سوء‌استفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی از ویژگی‌های آن است.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۴۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس پلیس فتای زنجان گفت: امنیت دراینترنت موضوعی مهم و حیاتی است درصورت عدم رعایت نکات امنیتی هنگام گشت و گذار در اینترنت خطرات وآسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خواهیم شد.

سرهنگ دوم آدینه‌لو با اشاره به موضوع آسیب و تهدیدات فضای مجازی را برای شهروندان افزود: صیانت از هویّت دینی، ملّی و ارزش‌های انسانی‌، حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع، صیانت از منافع، حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات الکترونیک و اعتماد و آسودگی خاطر آحاد شهروندان از اهداف تشکیل پلیس فتا می‌باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: فناوری اطلاعات و به خصوص فضای سایبری در سال‌های اخیر رشد چشمگیر و روزافزونی داشته است. تمایز فضای مجازی از فضای فیزیکی، جهان را به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده‌است سوء‌استفاده از تصاویر و اطلاعات شخصی از ویژگی‌های آن است.

رئیس پلیس فتای زنجان تصریح کرد‌: فضای سایبری به واسطه برخی امکانات نوین به ویژه در بحث اقتصادی و مالی توانسته است برخی از مهم‌ترین محدودیت‌های دست و پاگیر موجود در دنیای فیزیکی را از میان برده و بسیاری از امور را آسان نموده است‌. اما در کنار فواید بسیار زیاد‌ش می‌تواند زمینه‌ای برای بروز ناهنجاریهای سایبری و فضایی برای جولان دادن افراد سود‌جو ‌و کلاهبردار باشد .

این مقام انتظامی با بیان اینکه گسترش روز افزون گرایش به استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی مثل برنامه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی در جامعه بدون توجه به پیش نیازها و فرهنگ سازی‌های لازم موجب رشد انواع آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه شده، تاکید کرد: برخی شبكه‌ها و سایت‌ها با انتشار انبوهی از اطلاعات سعی دارند رفتار‌های خاصی را به عنوان عادت در افراد تبدیل كنند، افراد در فضا مجازی تصور می‌كنند كه از آزادی كامل برخوردارند و همین تصور و آزادی زمینه انحراف و آسیب‌ها را فراهم می‌آورد.

رئیس پلیس فتا افزود: متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم آگاهی ازآسیب‌پذیر‌یهای مرتبط با رایانه، با اعتماد كاذب فكر می‌كنند كه فایل‌های رایانه‌ای شخصی‌شان، نظیر عكس‌ها، ویدئوها و اسناد‌، برای دیگران قابل دسترسی نیستند در حالی که کلاهبرداران و افراد سودجود با ترفندهای مختلف اطلاعات شخصی افراد را تحصیل کرده و اقدام به اخاذی و کلاهبرداری می‌کنند لذا دقت و هوشیاری مهم‌ترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است و از مردم انتظار داریم به هیچ وجه اطلاعات شخصی به ویژه شماره حساب و کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند

ارسال نظرات