خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین خبر داد:

برگزاری بیش از 20 عنوان برنامه طی هفته هنر انقلاب اسلامی

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج) قزوین از برگزاری بیش از 20 عنوان برنامه طی هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۴۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست مطبوعاتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر(عج)  همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب که صبح امروز در سالن شهید آوینی برگزار شد.

محمد امیری مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه در این نشست مطبوعاتی اظهار کرد: اهمیت هنر از دید امام راحل و رهبری هنری است که  بتواند اسلام گسترش بدهد.

وی با اشاره به نظرات رهبر و امام راحل در خصوص هنر انقلابی اذعان کرد: هر اندیشه ای تا در هنر نگنجد ماندگار نیست هرچه مثبت یا منفی در قالب هنر ماندگار است و هر مانند  ابزاری رسا در اختیار عموم مردم و در خدمت همگان است.

امیری مقدم افزود: تا یک کتاب را بنویسند و به همه زبان‌های دنیا ترجمه شود سالها طول میکشد اما ابزار هنر محدود نیست، در واقع عکس، گرافیک و هرچیز دیگری در فضای مجازی به راحتی در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

نگاهی به شخصیت شهید آوینی:

امیری مقدم علت مصادف شدن هفته هنر انقلاب را با سالروز شهادت شهید آوینی اینگونه بازگو کرد: شهید آوینی در بیست فروردین سال 72 در فکه به شهادت رسیدند و شهات وی روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفت

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قزوین افزود: شهید آوینی فارق التحصیل در رشته معماری از دانشگاه تهران بودند، وی پیش از انقلاب به فعالیت هنری نظیر شعر و فیلم سازی و نوشته های فلسفی می‌پرداخت که بعد از انقلاب نیز تمامی آثار هنری خود را از بین برد و تمام هدف خود را دفاع از انقلاب اسلامی تحت پوشش قرار داد.

وی بیان کرد: در واقع شهید آوینی در اوج قله هنر انقلاب است و گفتنی است  هنر انقلاب با ایشان شروع و نظریه پرداز و همچنین پدر هنر انقلاب است که مجموعه آثارشان منحصر بفرد بوده است.

سردار اثباتی یکی از یاران نزدیک آن شهید بزرگوار در رابطه با وی اظهار می‌کند: شهید آوینی اگر می‌خواست مطلبی بنویسد قلم برمی‌داشت و تا آخر می‌رفت و در آخر امضای شخصی نداشت، وی اهل جهاد و مبارزه بود و عاشق شهادت که در آخر به آن درجه نیز نائل شد.

شهید آوینی معتقد به هنر دینی و مخالف هنر مدرن روز بود و هنر متعهد مدنظر وی بوده است.

تبیین برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی:

امیری مقدم ازعان کرد: حدود 70 درصد هنرمندان قزوین عضو بسیج هنر مندان هستند که در انجمن و کانون فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما هفت کانون داریم که در مجموعه ارشاد شهرستان ها مستقر هستند و فعالیت های خود را در هشت انجمن تحت پوشش قرار داده اند.

این مسئول با اشاره به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در قزوین ابراز کرد: 20 عنوان برنامه برای گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی در نظر گرفته ایم.

امیری مقدم اذعان کرد: اهم برنامه های ما  دیدار با مجموعه ائمه جمعه در سطح استان و شهرستانها ، نشست مطبوعاتی، دیدار با خانواده شهدای هنرمند قزوین و شهرستان ها است؛ در ادامه دیدار با پیشکسوتان هنرمند و برگزاری محفل شعر و ورک شاپ حضوری و طراحی و نقاشی می باشد.

از دیگر برنامه های در حال اجرا می‌توان به دیدار با مسئولین فرهنگی، هنری و دیدار با رییس سازمان تبلیغات اسلامی قزوین و ریاست حوزه ی هنری و نیز رییس اداره فرهنگ و ارشاد و همچنین دیدار با نماینده مجلس آقای داوود محمدی و رئیس مجمع بسیج هنرمندان اشاره کرد .

این مسئول مطرح کرد: از مهمترین برنامه ها حضور در مزار شهید آوینی در روز پنج شنبه 24 فروردین است که در آنجا تجدید میثاق و همچنین برنامه سعر خانی بر سر مزار آن بزرگوار انجام خواهیم داد که در این مراسم پیشکسوتان شعر و فیلم و نیز آقایان امیر عاملی و سکاک نیز حضور دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قزوین گفت: از دیگر اقدامات صورت گرفته اکران ماجرای نیمروز در سینما بهمن در 27 فروردین است و تجلیل از 10 هنرمند دینی هنر اسلامی که بیشترین ارتباط را با ما داشته اند.

امیری مقدم مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در پایان گفت: اختتامیه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی همایش تجلی شیدایی است که در 6 سال پیاپی برگزار می‌شود.

این برنامه روز شنبه 26 فروردین در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌گردد و در این مراسم از حضور دکتر محمدرضا سنگری از فعالین فرهنگی کشور و شعر خوانی سید حمیدرضا برقعی بهره خواهیم برد.

گفتنی است پس از پایان هفته هنر انقلاب اسلامی، سفری تفرحی تشکیلاتی ویژه هنرمندان سازمان بسیج هنرمندان در شیراز برگزار خواهد گردید.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار