دکتر ابهری در گفتگو با «بسیج»:

اصلی ترین راه پیشگیری از افسردگی تقویت باورهای دینی است

ابهری با بیان اینکه اصلی ترین ابزار پیشگیری در مقابله با افسردگی تقویت باورهای معنوی در افراد است گفت: فرد خداباور با تکیه بر خداوند شکست ها را موقت دانسته و مطمئن است که این فرآیندها زودگذر و موقتی است.
کد خبر: ۸۸۴۴۹۴۱
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

اصلی ترین راه پیشگیری از  افسردگی تقویت باورهای دینی استدکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش افسردگی در جامعه بیان داشت: افسردگی نوعی واکنش رفتاری و روانی است که متخصصان به آن زکام روحی می گویند.

وی با بیان این مطلب گفت: البته افسردگی انواع مختلف و دلایل متعددی دارد. افسردگی به خاطر از دست دادن نزدیکان و عزیزان، شکست های عاطفی، تحصیلی، اجتماعی و مالی، افسردگی بعد از زایمان، افسردگی پاییزه و غیره.

* آمار قابل توجه افسردگی در کشور

این آسیب شناس اجتماعی خاطر نشان کرد: در این حالت فرد دچار غم زدگی، گوشه گیری و انزوا می شود و انگیزه خود را برای کار یا هر شغلی که دارد از دست می دهد. متاسفانه به دلیل شرایط اجتماعی و فرهنگی در حال حاضر آمار افسردگی در جامعه ما قابل توجه است به همین دلیل با بالا بردن نشاط اجتماعی می توان با این فرآیند مقابله کرد.

دکتر مجید ابهری با بیان اینکه اصلی ترین ابزار پیشگیری در مقابله با افسردگی تقویت باورهای دینی و معنوی در افراد است تصریح کرد: چراکه فرد خداباور و معتقد به ارزش های دینی با تکیه بر لطف خداوند شکست ها را موقت دانسته و مطمئن است که این فرآیندها زودگذر و موقتی است.

*بی توجهی به علائم افسردگی و افزایش گرایش به اعتیاد و خودکشی

آسیب شناس اجتماعی عنوان کرد: قدم زدن در هوای آزاد، استفاده از خشکبار و غلات و سبزیجات تازه، رفت و آمدهای عاطفی و همچنین استفاده از راهنمایی های مشاوران می تواند تا حدود زیادی با این حالت مقابله کند. خود درمانی یا بی توجهی به این شرایط موجب گرایش به اعتیاد و خودکشی و آسیب های دیگر می شود.

*70درصد معتادان بعد از اعتیاد دچار افسردگی می شوند

دکتر ابهری با بیان اینکه پناه بردن به مواد مخدر به عنوان یک راه حل می تواند در تشدید این مسئله موثر باشد گفت: در میان معتادان بیش از 60 تا 70 درصد آنها بعد از مصرف مواد مخدر دچار افسردگی می شوند و قبل از اعتیاد 30 تا 40 درصد از آنها افسرده هستند.

وی در پایان مطرح کرد: انتخاب مواد مخدر به عنوان راه حل نامناسب ترین روش بوده و فرد را از چاله به چاه می اندازد.


ارسال نظرات