خبرهای داغ:
سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی خبر داد

اکران ۳۲ فیلم منتخب در هفته هنر انقلاب اسلامی

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌غربی از اکران ۳۲ فیلم منتخب در هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۴۶۹۷
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، احد هوشمند قره‌باغ در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با سال‌روز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی، 19 تا ۲۵ فروردین، هفته هنر انقلاب نامیده می‌شود و درواقع نام آوینی با هنر اسلامی عجین و آمیخته است.

وی مهم‌ترین برکت انقلاب اسلامی را در زمینه هنر دانست و افزود: امروزه تفکر مادی، تفکر غالب در دنیا است و برای مقابله با این تفکر، با تبلیغ و گسترش تفکر الهی و توحیدی وظایف سنگینی بر دوش هنرمندان مسلمان وجود دارد.

هوشمند با اشاره به ماموریت‌های حوزه هنری، ادامه داد: مقابله با هجمه‌های پیدا و ناپیدا با ارزش‌های جامعه اسلامی، دینی و مردمی کردن هنر انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین وظایف حوزه‌ هنری است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در بین مردم و بازشناسی مسائل جامعه، جذب استعداد در زمینه اخلاق انقلابی، تببین دوباره هنر انقلاب اسلامی، پیوند مردم با آرمان‌ها و ارزش‌ها و شناساندن استقلال، هویت و ارزشمندی مهم‌ترین اولویت‌های حوزه هنری در سال جاری است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌غربی احیای ضرب‌المثل‌ها در ارتباط با خانواده و تمدن را که در حال فراموشی است ضروری دانست و تصریح کرد: به همین منظور نمایشگاه تصویرسازی ضرب‌المثل‌های « آتالار سوزی» به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی به مدت یک هفته با ۲۱ اثر از ۱۵ هنرمند در نگارخانه ارومیه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه پوستر ترامپیسم که سال گذشته در ارومیه برگزار شد، عنوان کرد: در هفته حوزه هنری، این نمایشگاه با ۲۸ اثر از ۲۸ هنرمند درسلماس برگزار می‌شود.

هوشمند برگزاری برنامه جامعه + من را یکی از برنامه‌های فرااستانی حوزه هنری آذربایجان‌غربی خواند و اشاره کرد: نمایشگاه مجموعه آثار هنرمندان شمال‌غرب کشور در دو بخش کاریکاتور و پوستر با همکاری اداره کل دادگستری استان در رابطه با مشکلات اساسی جامعه با ۳۳ اثر از ۱۷ هنرمند در بیرجند خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی رونمایی از مجموعه شعر شاعران آذربایجان‌غربی در کلان‌شهر تهران را یکی دیگر از برنامه‌های فرااستانی حوزه مطرح و اظهار کرد: در این برنامه ۳۰ مجموعه کتاب شعر با موضوع ادبیات پایداری، طنز، موضوع اجتماعی و ... از ۶۰ هنرمند استانی در قالب مجوعه اشعار نقره‌ای شاعران آذربایجان‌غربی رونمایی می‌شود.

هوشمند با توجه به افتتاح دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در سال گذشته، یادآور شد: بچه‌های مسجد در واقع طرحی است که در آن افرادی که به نمایش علاقه داشته ولی به دلایلی فرصتی برای اجرای حرفه‌ای ندارند در مساجد به اجرای تئاتر اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: بچه‌های مسجد به دنبال تبدیل مساجد به مکان مردمی برای انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی همراه با توجه به بعد معنوی مساجد هستند و در هفته هنر انقلاب اسلامی نمایش تولیدی بچه‌های مسجد در مساجد ارومیه به روی صحنه می‌رود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌غربی در ارتباط با اکران فیلم‌ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: فیلم ماجرای نیمروز که به ارزش‌های انقلاب و جریانات روز جامعه می‌پردازد به همت حوزه هنری ساخته شده است برای مدیران و روابط عمومی‌های تمامی ادارات استان اکران می‌شود.

وی با اشاره به پخش فیلم در مراسم اعتکاف نیز اضافه کرد: اکران ۳۲ فیلم منتخب از دهمین جشنواره دینی در بوکان و دانشگاه‌های ارومیه و مناطق روستانشین از دیگر برنامه‌های هفته هنری انقلاب اسلامی در آذربایجان‌غربی است.

هوشمند عنوان کرد: چهارمین عصر شعر چکامه‌های رجب با شرکت ۲۵ شاعر استانی و با حضور نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار می‌شود.

وی دیدار کارکنان حوزه هنری آذربایجان‌غربی با نماینده ولی‌فقیه، تجلیل از خانوده پنچ هنرمند شهید، دیدار با هوشنگ عطاپور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و حضور در مزار شهدا را از دیگران برنامه‌های حوزه هنری اعلام کرد.

گفتنی است ۱۹ الی ۲۵ فروردین همزمان با سال‌روز شهادت مرتضی آوینی هفته هنر انقلاب اسلامی نامیده می‌شود.

ارسال نظرات