بحث ربا و بانک اسلامی نگاه فقاهتی و دینی دارد/ توهین کنندگان به علما و ولایت را به سینه دیوار می کوبیم

قطعا بحث ربا، مضاربه و بانک اسلامی یک نگاه فقاهتی و یک نگاه دینی دارد. که یک مرجع عالیقدر و بزرگ مفسر قرآن، حضرت آیت الله علامه جوادی آملی یک نظر و مبنای قرآنی را در مساله بانک و ربا مطرح می‌کند.
کد خبر: ۸۸۴۴۲۶۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدجلیل مرتضوی در خطبه نماز جمعه این هفته شهر آمل با بیان اینکه این روزها متوجه بعضی از بی مدیریتی‌ها در کشور می‌شویم که دل مومنان را به درد می‌آ‌ورد، گفت:‌ از طریق رسانه ملی شنیدیم که اهانتی به علما و مراجع دینی می‌شود، نمی دانم از کجا این حرف‌ها را می‌زنند و دنبال چه چیز هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: یقینا معیشت و زندگی مردم با دین اسلام عجین و گره خورده است، حتی در مسئله اشتغال، چراکه وقتی حضرت آقا می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، ریشه در دین ما دارد که من روحانی عمامه به سر، همه مردم و مسئولان وظیفه داریم در نگاه دینی باید این جهاد بزرگ را به سرانجام برسانیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه اگر یک مرجع عالیقدر، نظری دارد تین نظر ریشه در دین ما دارد، تصریح کرد: قطعا بحث ربا، مضاربه و بانک اسلامی یک نگاه فقاهتی و یک نگاه دینی دارد. که یک مرجع عالیقدر و بزرگ مفسر قرآن، حضرت آیت الله علامه جوادی آملی یک نظر و مبنای قرآنی را در مساله بانک و ربا مطرح می‌کند.

حجت‌الاسلام مرتضوی با تاکید بر اینکه بارها و بارها این مطلب را در دولت‌های قبل گفتم و اکنون هم می‌گویم، همه دولت‌ها می‌آیند و می‌روند اما تنها نگاه ما باید به ولایت باشد، ادامه داد: معیار ما برای ولایت، خود ولایت و شخص رهبری است. شاید رئیس جمهوری را قبول داشته و یا نداشته باشیم اما نگاه ما نگاه ولایت پذیری و این نگاه قابل احترام است و از هر گروه و حزبی باشد فرقی نمی‌کند.

وی  در ادامه  با بیان اینکه اگر شخصی بیاید و به ولایت توهین کند، پسر پیغمبر هم باشد وی را به سینه دیوار می‌کوبیم، یادآور شد: ما هر دولتی که زیر چتر ولایت باشد را حمایت می‌کنیم، هیچ عقد و اخوتی هم نبستیم اگر پایبند به ارزش‌های انقلاب و نظام باشد به دیده منت می‌گذاریم و با هیچ گروه و حزبی تعارف نداریم.

امام جمعه آمل عملکرد بانک‌ها را امروز خیانت دانست و بیان کرد: بانک اسلامی کجاست؟ آمار خود کشی‌ها را ببینید، چند درصد مردم گرفتار این خود کشی‌ها شدند و زندان‌های ما چند درصد به خاطر بدهی به بانک‌ها پر است.

حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: 100 میلیون وام می‌گیرند و میلیاردها پس می‌دهند و هنوز بدهکارند. وقتی مفسر بزرگ قرآن می‌گوید این ربا است و اشکال شرعی دارد این سخن بر مبنای قرآنی و فقهی است.

وی در واکنش به توهین‌های یکی از کارشناسان اقتصادی به علامه جوادی آملی در رسانه ملی اظهار کرد: توی کارشناس الف بچه در رسانه ملی می‌خواهی توهین کنی؟! اصلا دین ما با اقتصاد و سیاست گره خورده است و مبنای قرآنی و دینی را بر مبنای کار و تلاش باید دید.

امام جمعه آمل با بیان اینکه دین اسلام با تلاش، اشتغال و سرمایه گذاری و ... مخالفتی ندارد، ادامه داد: دین اسلام با تن پروری، تکدی گری، دلبستگی به مال و خون مردم را در شیشه کردن مخالف است.

 حجت‌الاسلام مرتضوی با تاکید بر اینکه نمی‌گذاریم به بزرگان دین ما که زیر چتر ولایت هستند توهین شود، تصریح کرد: بزرگ مفسر قرآن آیت الله جوادی آملی به گونه‌ای از ولایت حمایت می‌کند که کمتر از امام گفتن به مقام معظم رهبری را خیانت می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه خداوند علامتین را برای جهان اسلام و مردم آمل حفظ کند، خاطرنشان کرد: در کلام علامه حسن‌زاده آملی بزرگ مرد تاریخ و دین ما که واقعا دُر است و مبنای قرآنی دارد آمده که اگر هر روز2 رکعت نماز شکر به جا بیاوریم برای داشتن چنین رهبر فرزانه‌ای، باز هم شکرگذار این نعمت نیستیم.

امام جمعه آمل در ادامه با بیان اینکه ما این بی احترامی‌ها را محکوم می‌کنیم، افزود: نظام بانکداری ما باید اصلاح شود، وقتی می‌گوییم بانک اسلامی باید از همه جهات اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام مرتضوی باتوجه به مطرح شدن برخی موضوعات توسط مقام معظم رهبری در صحن رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه در شرف انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا هستیم باید سخنان رهبری را تبیین و روشنگری کرده و اصلح را انتخاب کنیم، کسانی که وام دار و دلسوزمردم باشند گاهی حرف‌های قشنگ می‌زنند اما به آنها عمل نمی‌کنند.

 وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند فتح الفتوح انقلاب اسلامی طلبیت نسل جوان انقلابی و کارآمد است، تصریح کرد: 33 میلیون جوان به‌عنوان بزرگترین سرمایه ایران است که باید به این جوانان اعتقاد داشته باشیم و نسل جدید را باور کنیم.

امام جمعه آمل با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس میانگین سن شهدای ما را نگاه کنید با این و سال در کجای کار بودند اما وقتی امام دستور داد جوانان به میدان آمدند، ادامه داد: در عملیات‌هایی که پاک‌سازی صد در صد انجام نمی‌شد وقتی برای رفتن روی مین داوطلب می‌خواستند، جوانان 13، 14 و 18 ساله می‌آمدند دستان بزرگترها را می‌بوسیدند و می‌گفتند شما زن و بچه دارید بگذارید ما فدای انقلاب و نظام و رهبری شویم.

حجت‌الاسلام مرتضوی با عنوان اینکه باید باور داشته باشیم جوانان امروز ما همان جوانان سال 59، 60 و هشت سال دفاع مقدس هستند، کسانی که برای دفاع از حرم عمه سادات امروز داوطلب می‌شوند و خاطرنشان کرد: درآمل نیز جوانان نخبه‌ای داریم که در نگاه علمی و صنعت حرف اول را می‌زنند اما من طلبه و همه مسئولان نسبت به نبوغ و اختراعات آنها بی‌اعتنا هستیم. چرا به آنها میدان نمی‌دهیم؟ این اشتباه بزرگی است.

وی بنا به فرموده حضرت آقا که فرمودند باید جوان را باور و درست تربیت کنیم، بیان کرد: وجود 33 میلیون جوان یک فرصت استثنایی برای پیشبرد کارها است، اما ما مدام می‌گوییم جوان به کوچه نرو، نماز بخوان، روزه بگیر، آدم خوبی باش اما در مقابل تمام خوبی‌هایی که از جوان انتظار داریم چکار برای آنها انجام دادیم.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه دولت و نظام در مقابل جوان وظیفه دارد، تصریح کرد: دولت باید برای تفریح سالم و اشتغال جوانان و آحاد جامعه  برنامه داشته باشد. استادیوم‌ها و پارک‌ها را که پولی کردیم و هر پارکی که پولی نیست جای معتادان و امثالهم .. است.

حجت‌الاسلام مرتضوی ادامه داد: وظیفه شورای شهر که بازویی برای شهرداری است باید برای رفاه حال مردم گام بردارد و وضعیت نباید اینگونه که هست، باشد.

وی با بیان اینکه ما باید ربا را از بانک بگیریم و بانک اسلامی را حاکم کنیم، افزود: در بحث اشتغال جوانان از بسیج، سپاه، مومنان و هیات رزمندگان تقاضا دارم همان‌طور که هشت سال دفاع مقدس را به دست گرفتید اقتصاد مقاومتی را هم به دست بگیرید.

امام جمعه آمل در ادامه اظهار کرد: برخی نمی‌خواهند و به اقتصاد مقاومتی باور ندارند اما این باور را در کلام رهبر فرزانه انقلاب می‌بینیم و می‌دانیم عملی می‌شود و باید در این مسیر گام برداریم.

حجت‌الاسلام مرتضوی با اشاره به نزدیک شدن ایام‌البیض و مراسم معنوی اعتکاف، عنوان کرد: بحث اعتکاف را باید جدی بگیریم که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اعتکاف یک خلوت جانانه و عبادتی برای خودسازی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها