کارشناس هواشناسی خبر داد:

"سیزده بدر" بارانی در بیشتر مناطق کشور

امروز سیزدهم فروردین و روز طبیعت در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب و جنوب شرق بارندگی پیش بینی می شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۵۸
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج معصومه احمدی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز سیزدهم فروردین و روز طبیعت در بیشتر مناطق کشور بجز جنوب و جنوب شرق یعنی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارندگی پیش بینی می کنیم.

احمدی گفت: اطلاعات هواشناسی نشان می دهد که بارندگی در استان های لرستان، مرکزی، جنوب همدان، شرق کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان از شدت بالاتری برخوردار خواهد بود.

قابل توجه مسافران نوروزی برای بازگشت طی روز دوشنبه چهاردهم فروردین، سامانه بارشی عمدتاً در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر این اساس بارندگی در استان های تهران، قم، مرکزی، همدان، برخی نقاط کردستان،جنوب آذربایجان غربی، غرب سمنان، خراسان رضوی، نیمه شمالی اصفهان، مناطقی از خراسان شمالی، مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار است و احتمال آب گرفتگی در این استان ها وجود دارد.

وی از کاهش دمای هوا برای امروز و فردا به ویژه در نیمه شمالی خبرداد و گفت: بارش ها در مناطق کوهستانی و نقاط سردسیر شمالغرب و البرز و زاگرس مرکزی برف خواهد بود.

احمدی تأکیدکرد: در نیمه شرقی و دامنه های مرکزی و شرقی البرز هم وزش باد شدید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی به تدریج از روز سه شنبه کشور را ترک خواهد کرد.

احمدی درباره هوای امروز پایتخت نیز افزود: تهران امروز ابری با بارش باران و در شمال استان برف و وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوا نیز بین 17 تا 8 درجه سانتیگراد خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار