مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

امام جمعه فقید مهریز در دفاع از رهبری کوتاهی نمی‌کرد ‌/شجاعت در برابر دشمنان خصوصیت بارز حجت الاسلام برهان

مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه حجت‌الاسلام برهان در دفاع از رهبری کوتاهی نمی‌کرد، گفت: امام جمعه فقید مهریز در برابر دشمنان شجاع بود و حرفش را محکم و شفاف می‌زد.
کد خبر: ۸۸۴۲۴۲۴
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمد طباطبایی‌نسب پیش از شروع مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام علی برهان امام جمعه فقید مهریز با تسلیت درگذشت این عالم ربانی، اظهار داشت: حجت الاسلام علی برهان عالمی شجاع و وارسته بود.

وی با بیان اینکه آقای برهان برای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه جایگاه ویژه‌ای داشت، گفت: رضایتمان از زحمات بی دریغ آقای برهان را اعلام می‌کنیم.

مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: به طور قطع شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان یزد شخصیت خوبی را برای امامت جمعه مهریز منصوب کرده و خلا وجود حجت الاسلام برهان را پر می‌کند.

طباطبایی با تسلیت شهادت امام هادی(ع) افزود: نظام امامت و ولایت نظام مقتدری است که در طول تاریخ همیشه پرچمدار مبارزه با طاغوت و استکبار بوده که یکی از این پرچمداران، وجود مقدس حضرت امام هادی(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های ائمه معصومین(ع) تربیت عالمان و شخصیت‌های برجسته دینی و علمی بود به گونه‌ای که در طول تاریخ مردم از وجود شاگردان این حضرات بهره گرفته‌اند.

مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه در طول انقلاب از ااین عالمانی که در برابر ظلم ایستادگی می‌کردند زیاد داشتیم، گفت: آقای برهان در دفاع از رهبری کوتاهی نمی‌کرد و حرفش را شفاف و محکم می‌زد.

طباطبایی حجت‌الاسلام و المسلمین برهان که فرزند و برادر شهید است را عالمی شجاع در برابر دشمنان دین و انقلاب دانست و گفت: دومین برکت نظام امامت و ولایت وحدت و همدلی در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: ما زیر پرچم امام هادی(ع) آمدیم که یکی باشیم و از برکت انقلاب و نظام ولایت و ولایت، نماز جمعه که نماد وحدت و همدلی است به صورت گسترده در کشور برپا می‌شود.

مشاور عالی و مدیر حوزه ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند که به انقلاب ایران ضربه بزند، گفت: ما باید در برابر این اقدامات دشمنان، زیر سایه رهبری و با اطاعت بی چون و چرا از منویات رهبر معظم انقلاب، تمام اقدامات دشمنان را همچون گذشته خنثی کند.

طباطبایی با بیان اینکه مردم انتظار کوتاهی و سازش در برابر دشمنان را از روحانیت ندارد، گفت: در مرام امام حسین(ع) و امام هادی(ع) سازش وجود ندارد و مردم هم می خواهند که روحانیت در برابر دشمنان ایستادگی کند.

وی با بیان اینکه ایستادگی در برابر دشمنان یکی دیگر از برکات نظام امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: در زمان امام خمینی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری دشمن هر کاری که می‌توانست انجام داد تا اقتدار ایران و انقلاب و ولایت را بشکند ولی نتوانستند چرا که این اقتدار ریشه در صلابت امام حسین(ع) و امام هادی(ع) دارد.

ارسال نظرات