امام جمعه تفت در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

روحِ اقتصاد در تفت مُرده است/ مهم ترین اتفاق سال 95 در تفت تدفین شهید گمنام بود

کد خبر: ۸۸۴۱۳۷۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج  از تفت، نزدیک به یک هفته ای است که حکم امامت جمعه حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری به عنوان امام جمعه تمدید شده است.

این اتفاق و البته سال جدید بهانه ای شد تا به دیدار حجت الاسلام غفوری رویم و با وی مصاحبه ای در باب سال جدید و سال قدیم انجام دهیم.

‌‌‌حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری که سه سالی است مسئولیت امامت جمعه شهر تفت را به عهده دارد در رابطه با مهم ترین و شیرین ترین اتفاق سال ۹۵در تفت می گوید: به نظرم‌ مهمترین و شیرین ترین اتفاقات در تفت در دو حوزه عمرانی و فرهنگی اتفاق افتاد، یکی تکمیل فاز اول مصلی قدس شهر تفت که ان شالله در روزهای آتی شاهد استفاده نمازگزارن از آن خواهیم بود و اتفاق بعدی تدفین شهید گمنام در تفت که فضای تفت را حقیقتا معنوی کرد.

وی در توصیف تلخ ترین اتفاق سال ۹۵ در تفت تاملی بلند می کند و بعد با خنده می پرسد نظر خود شما در مورد تلخ ترین اتفاق چیست؟ و می گوید: بنظرم نمی توان اتفاق تلخی را برای تفت نام برد.

حجت الاسلام غفوری در پاسخ به این سئوال که (دوست دارید در سال ۹۶ در تفت چه اتفاقی بیافتد؟) گفت: آرزوی حقیقی من این است که بازار و کسب و کار در شهر تفت رونق پیدا کند؛ یکی از کمبود های قابل توجه تفت رونق اقتصادی است به گونه ای که روح اقتصاد در تفت مرده است؛ زمانی تفت گلوگاه تجارت استان یزد بوده و امروز این وضعیت اقتصادی زیبنده تفت نیست.

البته امیدواریم در سال جدید اتفاقات خوبی در حوزه دیگر مانند توریسم درمانی، گردشگری مذهبی و توسعه گردشگری برای تفت رقم بخورد.

ارسال نظرات