رییس بسیج هنرمندان استان البرز ؛

برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس باید آن را با زبان هنر به مخاطب جامعه انتقال داد

علی امیرکمالی گفت: دشمن تلاش می‌کند باور، اعتقادات و روحیه مقاومت جوانان این مرز و بوم را تخریب كند، بنابراین باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب الگوهای مورد پسند جوانان اعم از فیلم، كتاب و بازی‌های رایانه‌ای به قشر مخاطب جامعه ارائه دهیم.
کد خبر: ۸۸۳۹۵۲۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی امیرکمالی رییس بسیج هنرمندان استان البرز اظهار داشت: از ظرفیت نهفته در هنر سینما و نمایش برای انتقال ارزش‌های انسانی و اسلامی باید استفاده شود.

 برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس باید آن را با زبان هنر به مخاطب جامعه انتقال داد.
 

وی ادامه داد: نهادهای فرهنگی و هنری به نقش و جایگاه خود در این ارتباط باید به کارکرد سینما و تئاتر توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که مفاهیم را با استفاده از ظرفیت‌های هنری بهتر و جدی‌تر به جامعه هدف می‌توان انتقال داد.

امیرکمالی تصریح کرد: به رغم اینکه 38 سال از پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی می‌گذرد همچنان فیلم‌های سینمایی با محوریت انقلاب، سرودهایی مانند «ایران ایران» و … مخاطبان را در خاطرات‌شان غرق می‌کند.

وی عنوان کرد: متأسفانه تولید فیلم در ارتباط با خاطرات و صحنه‌های دفاع مقدس بسیار كم است لذا در شرایط كنونی یكی از راهكارهای مقابله با تهدیدات نرم و جنگ نرم دشمن، الگو سازی و تهیه تولیدات مرتبط با صحنه‌های وفاداری، عشق و ایثار رزمندگان دفاع مقدس است.

امیرکمالی  تاکید کرد: متأسفانه شبکه‌های تلویزیونی غربی دائماً در حال تولید و نمایش سریال‌ها و فیلم‌های غیر ارزشی و مبتذل هستند و تلاش آنها این است كه جوانان را به سمت زندگی غیر مسئولانه و غیر اخلاقی غربی سوق دهند.

وی ادامه داد: دست‌اندركاران فرهنگی، هنری كشور مسئولیت دارند با استفاده از ذخایر تمام نشدنی دفاع مقدس خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران را در قالب تولیدات فرهنگی و هنری به جامعه جوان امروز انتقال دهند.

امیرکمالی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند باور، اعتقادات و روحیه مقاومت جوانان این مرز و بوم را تخریب كند، بنابراین باید تلاش شود تا فرهنگ ایثار و شهادت را در قالب الگوهای مورد پسند جوانان اعم از فیلم، كتاب و بازی‌های رایانه‌ای به قشر مخاطب جامعه ارائه دهیم.

 
منبع: نگارانه
ارسال نظرات
پر بیننده ها