مریم سعادت در گفتگو با «بسیج»:

مراسم خطرناک چهارشنبه سوری نیازمند اقدام فرهنگی عمیق است

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: مراسم خطرناک چهارشنبه سوری به یک فرهنگ سازی عمیق نیاز دارد.
کد خبر: ۸۸۳۸۷۷۴
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

مراسم خطرناک چهارشنبه سوری نیازمند اقدام فرهنگی عمیق استمریم سعادت بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با ضرورت فرهنگ سازی برای کاهش خسارات و تلفات چهارشنبه سوری بیان داشت: مراسم خطرناک چهارشنبه سوری به یک فرهنگ سازی عمیق نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب گفت: یک برنامه ریزی طولانی مدت و مدوّن برای این قضیه لازم است تا اینطور نباشد که فقط در شب چهارشنبه سوری به مردم بگوییم از مواد محترقه و آسیب زا استفاده نکنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون تاکید کرد: برنامه سازی صحیح و درست می تواند در آگاهی رسانی به مردم بویژه نوجوانان موثر باشدو به بچه ها گفت بدون انفجار و مواد خطرناک هم می تواند شادی کنند و خوشحال باشند.

مریم سعادت با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان به دلیل نبود تفریحات کافی و مناسب به سراغ مواد محترقه و خطرناک می روند افزود: جوانان باید هیجانی خود را تخلیه کنند و وقتی تفریحی ندارند این مشکلات هم ایجاد می شوند و مردم هم صدمه می بینند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی کاهش خسارات چهارشنبه سوری اظهار داشت: رسانه ملی خیلی می تواند در این قضیه موثر باشد به نظرم اینکه فقط به بچه ها بگوییم از مواد خطرناک استفاده نکنید تاثیر چندانی ندارد چون مانند یک مسکّن عمل می کند بنابراین باید در طولانی مدت به این مسئله بپردازیم تا فرهنگ سازی خوبی صورت بگیرد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار