مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان:

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدرسه دخترانه شهید احمدی شهر آببر

طرح یک ساعت با محیط بان صبح امروز درمدرسه دخترانه شهید احمدی شهرآببرمقطع ابتدایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۷۷۷۴
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان از اجرای طرح "یک ساعت با محیط بان" در روز شنبه مورخ 21 / 12 / 95 در مدرسه دخترانه شهید احمدی شهر آببر خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح در استان زنجان صبح امروزمحیط بانان شهرستان طارم با حضور در مدرسه شهید احمدی مقطع ابتدایی شهرآببر ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید نوروز و به دانش آموزان یادآورشد خرید و فروش جانوران وحشی از جمله مار آبی، لاک پشت و سمندر توسط برخی افراد سودجو در ایام نوروز ممنوع بوده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سید رضا موسوی مشکینی افزود: محیط بانان شهرستان از نزدیک با 30نفراز دانش آموزان دیدار وهمچنین آموزش های لازم را در زمینه حفاظت از محیط زیست،اهمیت وحفاظت از حیات وحش،صرفه جویی درمصرف آب وبرق ووظایف محیط بانان را ارائه نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت، طرح "یک ساعت با محیط بان" در راستای آشنایی دانش آموزان ساکن حاشیه مناطق تحت مدیرت با اهداف، وظایف، مسئولیت‌هاو فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بویژه شغل محیط‌بانی اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح سبب ایجاد تعامل موثر با جوامع محلی شده و در حفاظت از محیط زیست بویژه حفاظت مناطق تحت مدیریت و حفظ گونه های جانوری مثمر ثمر واقع خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه شغل محیط بانی یکی از شغل های حساس و جذاب در دنیا است گفت: در این طرح در خصوص شغل محیط بانی توضیحات لازم توسط خود محیط بانان به دانش آموزان ارائه می شود.

موسوی به اجرای این طرح در تمامی شهرستانهای استان اشاره و افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در طول سال تحصیلی 95-94 این طرح ابتدا در تمامی مدارس شهرها و روستاهای حاشیه مناطق تحت مدیریت سازمان و در ادامه در سایر مدارس استان اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات