محسن زهتاب در گفتگو با «بسیج»:

نهادهای هنری برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری فرهنگ سازی کنند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: نهادهای فرهنگی و هنری کشور باید فرهنگ سازی کنند تا کمتر شاهد حوادث تلخ ناشی از این شب باشیم.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۹۱
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

نهادهای هنری برای کاهش حوادث چهارشنبه سوری فرهنگ سازی کنندمحسن زهتاب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به لزوم فرهنگ سازی رسانه ها و نهادهای فرهنگی برای کاهش تلفات و پیامدهای چهارشنبه سوری بیان داشت: کمپین هایی که استفاده از مواد محترقه را در چهارشنبه سوری تحریم می کنند بسیار تاثیرگذار بوده و حرکت مثبتی است.

وی با بیان این مطلب افزود: چهارشنبه سوری در گذشته به شکل سنتی و آئینی مطرح بوده اما الان خیلی خطرناک و آسیب زننده شده است.

زهتاب با اشاره به نقش رسانه ملی در فرهنگ سازی این مسئله بیان داشت: رسانه ملی خیلی می تواند از نظر فرهنگی در این زمینه کار کرده و در کاهش خسارات این شب موثر باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: علاوه بر رسانه ملی، خانواده ها و مدارس هم می توانند در این مورد فرهنگ سازی کنند و آموزش دهند البته این کار زمان می برد و آسان هم نیست.

بازیگر تئاتر و تلویزیون در پایان متذکر شد: امیدوارم همه نهادهای فرهنگی و هنری با یکدیگر همکاری کنند و دولت هم جلوی ورود مواد محترقه به کشور را بگیرد الان مواد محترقه به راحتی در خیابان ها به فروش می رسد و مردم هم دسترسی دارند لذا نهادهای فرهنگی و هنری کشور باید فرهنگ سازی کنند تا کمتر شاهد حوادث تلخ ناشی از این شب باشیم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار