بخش وسیعی از محور سوادکوه چهارخطه شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح‌های بزرگ عمرانی وزارت راه در محورهای شریانی شمال، گفت: بخش وسیعی از محور سوادکوه چهارخطه شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۹۲۸
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
به گزارش خبر گزاری بسیج مازندران، محمدرضا کدخدازاده صبح امروز در مراسم بهره برداری تونل آبشار پلور با بیان اینکه محور هراز یکی از محورهای مرکز کشور به استان‌های شمالی است اظهار داشت: این پروژه از آمل تا تونل آبشار حدود 101 کیلومتر بوده که در سه فاز اولویت‌دار تقسیم شده است.

وی افزود: اولویت نخست از آمل تا بایجان به طول 62 کیلومتر بوده که 20 کیلومتر به بهره‌برداری رسید و 32 کیلومتر دیگر در اولویت دوم از بایجان تا لاسم بوده که بخشی از این فاز انجام شده است.

کدخدازاده بیان کرد: ازلاسم تا آبشار پلور نیز به‌عنوان اولویت سوم حدود هشت کیلومتر بوده که حدود 1063 متر تونل امروز به بهره‌برداری رسید، از این محور 11 کیلومتر موازی سد هراز است که به پیمانکار این پروژه واگذار شده است تا دستور کار قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشورافزود: در این محور هشت کیلومتر باقی مانده که ابتدای فصل تابستان و در مردادماه 96 به اتمام می‌رسد.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه در این محور احداث 20 دستگاه تونل به‌طول 19 کیلومتر انجام می‌شود که تاکنون 11.5 کیلومتر حفاری شده است، گفت: چهار خطه کردن محور سوادکوه نیز شرقی ترین این محور را در دست داریم که هفته آینده برخی مقاطع آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: پروژه محور چالوس نیز دو خطه بوده که برخی مقاطع به صورت آزادراه و متصل ساحلی انجام می‌شود. محور الموت و قزوین و محور قزوین به رحیم آباد و کلارآباد که بسیار مهم بوده در دست اجرا است.

کدخدزاده تصریح کرد: تونل آبشار پلور با 1063 متر وسعت با 350 میلیارد ریال به بهره برداری رسید، دلیل خواص این تونل آبشار و چشمه به صورت تمامی ایزوله شده بوده که محدود تونل‌ها انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها