گرامیداشت هفتمین روز شهدای گمنام در دانشگاه امام حسین(ع)

خبرگزاری بسیج: آئین هفتمین روز خاکسپاری دو شهید گمنام با حضور اساتید، فرماندهان و بسیجیان در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۶۵۰۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین کریمی استاد مرکز امامت دانشگاه جامع امام حسین(ع) در  این مراسم با بیان فرمایشات امام خامنه ای قبل از درس خارج ایشان در روز شانزدهم اسفند ماه جاری، اظهار داشت: ایشان با بیان حدیثی از امام صادق (ع) فرمودند که شهدا برای نامدار شدن نمی جنگند؛ شهدای گمنام هم برای معروف شدن نرفتند و اگر روزی آزمایش دی ان ای آنها مشخص شود، به احتمال زیاد آنها مایل نخواهند بود که شناخته شوند کما اینکه یکی از شهدای مدافع حرم هم گفته بود آرزو دارم که جسدم بر نگردد و همینطور هم شد.

  مقام معظم رهبری با تبیین فرهنگ متعارف وارداتی که از دوران طاغوت رواج پیدا کرده است، خاطرنشان کردند: یکی از تلاش های جوانان در این فرهنگ این است که مشهور شوند و شهرت برای آنها به یک ارزش تبدیل شده است؛ اما نگاهی که دین به این قضیه دارد چیز دیگری است و شهدا هم متفاوت از بحث شهرت حرکت کردند.

وی اظهار داشت: یکی از شهدایی که میهمان دانشگاه است 15 ساله و در عملیات بدر در منطقه شرق دجله و دیگری 25 ساله و در عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسیده است که بیش از 30 سال در گمنامی محض بودند. اما خداوند به آنان عزت داده و با احترام در این مکان به خاک سپرده شدند. خاکسپاری این شهدا در این مکان تلنگری به ما است که شهرت و مقام ما را گمراه نکند بلکه به فکر قیامت باشیم.

شهدا بر خلاف مسیر شهرت حرکت کردند. علت مخفی بودن قبر حضرت زهرا(س) هم در همین روایت روشن می شود، قبر مادر پیامبر، آمنه خاتون هم معلوم نیست کجاست، قبر حضرت عبدالله پدر پیامبر هم معلوم نیست. لذا از به رخ کشیدن خصوصیات خود بپرهیزید و تلاش کنید در گمنامی خدمت کنید.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت، ایشان فرمودند: شهرت آفت دارد؛ اولین آفت آن هم غرور انسان است. وقتی که برایش صلوات می فرستند در دل، خودش را باور می کند و این خیلی خطرناک می شود و برای انسان مشتبه می شود که چیزی هستیم و این آغاز انحراف است که مشکلات و نواقص خودش را نبیند و خودش را گم کند این حجاب خودش می شود و خودش را فراموش می کند.    

 

ارسال نظرات