بازدید اعضاء بسیج مهندسین استان از واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری

۳۰ نفر از اعضاء بسیج مهندسین استان کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای صنعتی چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن بازدید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۵۹۱۹
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
وسف تازش مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: برگزاری تورهای صنعتی برای اقشار مختلف مردم بویژه جامعه دانشگاهی و دانش آموزی از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تاکنون50 تور صنعتی برای بیش از یک هزار نفر انجام شده است افزود: برگزاری تورهای صنعتی مشترک جهت بازدید از توانمندی‌های تولیدی و صنعتی سایر استان‌ها برای نخستین بار با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر بروجن برگزار شد.

مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این تور یک روزه 30 نفر از مهندسان صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با روند تولید در سه واحد بزرگ صنعتی کشور و خاورمیانه آشنا شدند.

تازش ابراز کرد: کارخانه بزرگ ظریف مصور، کارخانه فولاد سفید چهارمحال و بختیاری و شرکت ورق خودرو نخستین تولیدکننده ورق گالوانیزه خاص خودرو در خاورمیانه واحدهایی بودند که مورد بازدید قرار گرفتند.

غرس یک درخت به یاد «بنیانگذار دانشگاه یاسوج»

همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، رئیس دانشگاه یاسوج در یک اقدام جالب یک درخت را به یاد مرحوم دکتر عسکریان بنیانگذار دانشگاه یاسوج غرس کرد.

محمودرضا رحیمی در حاشیه این برنامه با اشاره به اهمیت وجود فضای سبز در محیط‌های علمی و دانشگاهی گفت: ایجاد فضای پر نشاط و سالم در محیط زیست پیرامون‌مان بدون در نظر گرفتن درخت و درختکاری امری غیر ممکن است.

وی افزود: در توسعه فیزیکی و ساخت و سازهای دانشگاه با تمام توان سعی شد به بهترین شکل ممکن حرمت طبیعت نگه داشته شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پتانسیل بالای طبیعت استان جهت اهمیت دادن به توسعه جنگل تصریح کرد: دانشگاه یاسوج در راستای نقش مهمی که دارد آمادگی همکاری با سازمان های مربوطه و تشکل‌های مردم نهاد در جهت جلوگیری از ویران شدن جنگل ها و حفظ محیط زیست را دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای 251 نفر از زنان تحت حمایت

رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج گفت: دوره‌های آموزشی مختلفی برای 251 نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد منطقه دو یاسوج به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد.

هادی ولایتی آموزش 54 زوج جوان تحت حمایت را یکی از دوره‌های برگزار شده عنوان کرد و افزود: در این دوره مسائلی در خصوص تفاوت‌های روان شناختی مردان و زنان، حفظ عفاف و حجاب در سلامت خانواده، حقوق زن و شوهر از دیدگاه اسلام و نقش دینداری در مصونیت خانواده، بهداشت زناشوئی و آمادگی زوجین برای والد شدن، رموز زندگی همسران موفق(عیب پوشی و سازگاری) با حضور کارشناسان بیان شد.

وی آموزش زنان مطلقه به تعداد 50 نفر با عنوان ویژگی‌های ارتباط موثر، موانع ارتباط موثر، مثبت اندیشی نسبت به ازدواج، پیشگیری از بیماری‌های شایع در زنان، نقش ایمان در سلامت روان، حجاب و تاثیر آن در تحکیم بنیان خانواده را از دیگر دوره‌های برگزار شده عنوان کرد.

وی به برگزاری دوره آموزشی برای 68 نفر از دختران در آستانه ازدواج اشاره کرد و گفت: در این دوره آموزشی مسائلی درخصوص فلسفه حجاب و نقش آن در زندگی، حدود ارتباط دختر و پسر، شرایط و ویژگی‌های لازم برای ازدواج و معیارهای انتخاب همسر، مهارت تصمیم گیری و حل مسائل، مهارت خود آگاهی و خود ارزیابی و راه‌های بالا بردن اعتماد به نفس برای شرکت کنندگان شرح داده شد.

ولایتی آخرین دوره برگزار شده را برای 83 نفر از زنان سرپرست خانوار در زمینه ایدز و اعتیاد با مربیگری کارشناس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کمک هزینه تأمین جهیزیه به صورت بلاعوض و تا سقف 20 میلیون ریال به نوعروسان مددجو یکی از اقدامات این نهاد است، اظهار داشت: 21 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد منطقه دو یاسوج به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با کمک هزینه 420 میلیون ریال به خانه بخت رفتند.

 

ارسال نظرات