حفظ منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می گردد

اداره‌کل منابع طبیعی مازندران در امر ترویج و آموزش به صورت اساسی و بنیادی کار با آموزش و پرورش را شروع کرده است لذا کشورهایی که با مشارکت مردمی اقدامات در بحث حفظ منابع طبیعی را انجام دادند موفق شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۳۵۵۹۶
|
۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسج مازندران، معاون آموزش و ترویج مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اعلام اینکه در حوزه منابع طبیعی ساری 821 روستا داخل و حاشیه جنگل وجود دارد، بیان کرد: بخش دیگر بهره‌بردارانی از جنگل مردم عادی هستند که برنامه‌سازی در این ارتباط با نام همیار طبیعت انجام شده است.
 
محمد عموزاده در نشستی خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد اظهار کرد: ظرفیت‌سازی، آموزش و مشارکت با مردم از راه‌های جلوگیری از مشکلات و چالش‌ها و تخریب منابع طبیعی است.
 
وی با بیان اینکه در همین چارچوب سازمان جنگل‌ها مردم را با نوع ارتباطی که با منابع طبیعی دارند تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: یک دسته از مردم بهره‌بردارانی هستند که در جنگل و مرتع مستقر هستند. 

این مسؤول با بیان اینکه در چند سال اخیر تفاهم‌نامه‌ای با آموزش و پرورش و سازمان‌های مردم‌نهاد برای شروع فرهنگ‌سازی از مدارس در استان امضا شده است، ادامه داد: نخستین برنامه جشنواره کاریکاتور در سال 93 بوده است، و در سال 94 و 95 هم جشنواره انسان، طبیعت و هنر برنامه‌ریزی شد. 

عموزاده به برگزاری جشنواره انسان،طبیعت و هنر در سال 95 در 10 شهرستان مازندران اشاره کرد و افزود: اقدامات برای جشنواره از تابستان با آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری و منابع طبیعی شهرستان‌ها انجام شد و جشنواره از 15 تا 22 اسفند در هر شهرستان برگزار و توفیقات خوبی حاصل شد.  

وی با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی مازندران در امر ترویج و آموزش به صورت اساسی و بنیادی کار با آموزش و پرورش را شروع کرده است، تأکید کرد: کشورهایی که با مشارکت مردمی اقدامات در بحث حفظ منابع طبیعی را انجام دادند موفق شده‌اند.

معاون آموزش و ترویج مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: 27 درصد کل اعتبارات اروپا برای منابع طبیعی اختصاص می‌یابد و بیشتر آنها برای مشارکت مردم در بحث فضای سبز و حفاظت از طبیعت انجام می‌گیرد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها