نظارت جدی بر روند ساخت و سازها در استان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر نظارت جدی بر ساخت و سازها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۹۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲

استاندار در نشست شورای فنی استان نظارت بر ساخت و سازها به ویژه در شهر یاسوج را مورد تاکید قرار داد و گفت: روند نظارت بر ساخت و سازها باید به صورت جدی دنبال شود.

موسی خادمی با بیان اینکه شهرداری باید از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کند افزود: کمیته ای به منظور نظارت بر ساخت و سازهای غیر مجاز در یاسوج تشکیل می شود.

وی از رتبه اول شهر یاسوج در ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور و آمار 97 درصدی ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: نظام مهندسی باید با جدیت بیشتر نظارت کند در غیر این صورت نقش نظام مهندسی کاملا تشریفاتی خواهد بود.

خادمی افزود: سازمان نظام مهندسی از مردم برای نظارت بر ساخت و سازها هزینه دریافت می کند و این درست نیست که به وظیفه خود به درستی عمل نکند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم در این نشست با بیان اینکه چهار نوع مصالح ساختمانی بتن آماده، شن و ماسه، بلوک پلی استایرن(فوم)،تیرچه و بلوک و موزاییک مورد بررسی قرار گرفت گفت: ۵۵ درصد واحد های بتن آماده غیر استاندارد هستند.

حسن نوروزی افزود: ۷۹ واحد شن و ماسه در استان وجود دارد که از این تعداد ۶۱ واحد فعال که ۳۸ واحد از این تعداد غیر استاندارد هستند.

وی 80 درصد کارگاه های تولید بلوک پلی استایرن را غیر استاندار دانست و گفت: ۱۹۸ واحد تیرچه و بلوک و موزاییک در استان وجود دارد که ۸۰ درصد واحدهای تیرچه و بلوک و موزاییک غیر فعال هستند.

نوروزی ادامه داد: اعتبارات مصوب استانی و نفت کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۱۷۸ میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این مبلغ معادل ۸۹ میلیارد تومان به طرح ها و پروژه های عمرانی تزریق شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گفت: در کارگروه کنترل مصالح ساختمانی با تولید کنندگان مصالح بی کیفیت و غیر استاندار برخورد و به اداره کل استاندارد معرفی شدند.

شهردار یاسوج هم اعلام رتبه اول استان در ساخت و سازهای غیر مجاز را کذب دانست و گفت: اخبار باید بر اساس آمار و با جامع آماری مطابقت داشته باشد.

جاوید افزود: شهرداری به تنهایی متولی نظارت بر ساخت و سازها نیست بلکه سایر دستگاه ها نیز باید همکاری کنند.

ارسال نظرات