خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی:

مرزبانی آذربایجان‌غربی حامی کوله‌بران واقعی است

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی گفت: مرزبانی استان آذربایجان‌غربی حامی کوله‌بران واقعی بوده و به دنبال ایجاد رفاه برای مرزنشینان است.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۴۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان‌غربی، عزت‌الله رشیدیان با تاکید بر اینکه مرزبانان حامی کوله‌بران و مرزنشینان و جزئی از توان مرزبانی هستند اظهار داشت: در این رابطه بی‌شک با افرادی که بخواهند به صورت غیرقانونی از مرزها، کالای قاچاق و ممنوعه وارد کشور کنند، برخورد جدی می‌شود.

وی با اشاره به حوادث اخیر در مرزهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی که به دنبال آن، تعدادی از شهروندان به دلیل ریزش بهمن مصدوم یا فوت شده بودند بیان کرد: هر چند که این حادثه سبب تاسف همگان شده است اما هیچ ارتباطی به نیروهای مرزی و مرزبانی ندارد.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی از ارائه خدمات معیشتی و حمایتی به مرزنشینان خبر داد و تصریح کرد: بی‌تردید حمایت از مرزنشینان از اولویت برنامه کار مرزبانی استان آذربایجان‌غربی بوده چرا که در راستای ارتقاء سطح معیشت مرزنشینان، مکان‌یابی برای فعالیت کوله‌بران و نیز ورود کالا به شکل هدفمند و قانونی ایجاد شده است که می‌توانند با استفاده از کارت‌های تردد پیش‌بینی شده و در ساعات مشخص به داد و ستدهای مرزی بپردازند.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی از قانون شکنان و سودجویان که به دنبال منافع خود هستند با ورود و خروج کالاهای غیرمجاز اقدام به قاچاق می‌کنند که مرزبانان با این افراد مدارا نکرده و با آنان برخورد قانونی و شدید می‌کنند.

رشیدیان کنترل مرزها و جلوگیری از ورود کالای قاچاق را از وظایف ذاتی مرزبانی عنوان کرد و گفت: مرزبانان وظیفه دارند اقلامی را که به صورت غیرمجاز و به شکل قاچاق از مبادی غیر از کوله‌بری وارد و یا خارج می‌شود کنترل کرده و با افرادی که با این اقدام قانون‌شکنی می‌کنند برخورد کند.

وی با تاکید بر اینکه مرزبانی مقابله با قاچاق کالا را در راستای حمایت از اقتصاد ملی دنبال می‌کند اظهار داشت: مرزنشینان باید با قوانین مرزی آشنا بوده و آن را رعایت کنند و در این راستا برنامه‌های آموزشی و مختلفی در سراسر استان پیش‌بینی شده که در حال اجرا است.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مرزبانی استان حامی کوله‌بران واقعی بوده و به دنبال ایجاد رفاه برای مرزنشینان است تصریح کرد: بی‌شک مرزبانی با افرادی که درصدد باشند تا در قالب شرارت و قاچاق کالا، امنیت موجود را بر هم بزنند، مقتدرانه برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: مرزنشینان و کوله‌بران جزئی از توان مرزبانی هستند و در تمامی دوران، رشادت‌های آنان همیشه زبانزد همگان بوده و هست چرا که لازم است تا با همکاری، اتحاد و همدلی هم، هر چه در توان است برای برقراری امنیت مرزبانی کشور و نیز مرزنشینان در سراسر استان به کار بسته تا امنیت را به ارمغان آوریم.

ارسال نظرات