خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

درختکاری عبادت است/ مردم باید در درختکاری مشارکت کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در حاشیه غرس نهال در تبریز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته درختکاری و منابع طبیعی، گفت: فواید درخت تا اندازه ای زیاد است که در متون دینی از درختکاری به عنوان عبادت نام برده می شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۴۶۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از سازمان پارک ها و فضای سبز تبریز،آیت الله محسن مجتهد شبستری با بیان اینکه درخت یکی از زیباترین و پر ثمرترین نعمت های الهی است، افزود: علاوه بر اینکه از چوب، میوه و سایه درخت استفاده می شود درخت نقش بسیار موثری نیز در تولید اکسیژن و تلطیف نمودن هوا ایفا می کند بنابراین هرچقدر فضای سبز بیشتری داشته باشیم هوایی که استنشاق می شود مفیدتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم مردم شریف تبریز بتوانند در زمینه درختکاری فعال باشند، اظهار داشت: درختکاری در کلان شهرهایی همچون تبریز که هوا آلوده است بسیار ثمربخش بوده و موجب تعدیل هوا می شود.

آیت الله شبستری با تاکید به اینکه کاشت و توسعه درختکاری تنها وظیفه یک ارگان خاص نیست، خاطرنشان کرد: علاوه بر شهرداری و دیگر دستگاه های مرتبط، آحاد مردم باید در خانه ها و مکان های مناسب برای درختکاری مشارکت کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه توصیه می کنم از جنگل ها حفاظت شود، اظهار داشت: مبادا برخی افراد نسبت به قطع درختان اقدام کنند چراکه حفاظت از درختان و جنگل ها وظیفه ای همگانی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها