در قالب دومین کاروان راهیان نور دانشجویی استان صورت گرفت؛

اعزام 150 دانشجوی دختر دانشگاه های کردستان به مشهد شهدای جنوب

امروز 150 دانشجوی دختر دانشگاه های استان کردستان از جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.
کد خبر: ۸۸۳۳۸۸۲
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، صبح امروز امروز شنبه 14اسفند دومین کاروان دانشجویی راهیان نور دانشجویان استان کردستان از کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کردستان عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

 

این دومین کاروان دانشجویان استان کردستان است که راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور می شود.

 

در مجموع 4 کاروان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند که 10 اسفند اولین کاروان برادران و امروز دومین کاروان خواهران راهی مناطق عملیاتی جنوب شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن عارضی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان در مراسم بدرقه این دانشجویان گفت: دانشجویانی که امروز توفیق حضور در این کاروان را دارند با حضور در مناطق عملیاتی جنوب درک می کنید که کسانی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی مردانه در مقابل یک دنیا دشمن ایستادند و جان خود را فدای این سرزمین و خاک کردند.

 

وی افزود: در یادمان های شهدا به شما خواهند گفت که خرمشهر به محاصره دشمن درآمد اما جوانان خرمشهری در مقابل دشمنانی که میخواستند یک هفته ای به تهران برسند با کمترین امکانات و تجهیزات ایستادند و جنگیدند.

 

حجت الاسلام عارضی با اشاره به اینکه سفر راهیان نور یک سفرمعنوی و ارزشی است گفت: در دوران جنگ تحمیلی مردانی جان خود را فدا کردند که هم زن داشتند هم فرزند و هم زندگی اما از تمام تعلقات خود برای دفاع از این آب و خاک گذشتند و امروز ستارگانی شده اند که میشود به آنها توسل کرد.

 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: راهیان نور ما انسان تربیت می کند و لازم است که جوانان امروز به تاسی از شهدا و رزمندگان, همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار, شهادت, جان فشانی, از خودگذشتگی, نماز اول وقت خواندن, قران خواندن و ... در زندگی آنها جاری و ساری شود.

 

 

 

گفتنی است دانشجویان این کاروان قبل از حرکت در مزار شهدای دانشگاه علوم پزشکی کردستان حضور یافتند و با نثار فاتحه بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق کردند.

 
ارسال نظرات